Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp е продал 10,5 млн. превозни средства през 2022 г., съобщи компанията в понеделник, защитавайки лидерската си позиция на автомобилопроизводител с най-много продажби на световно ниво за трета поредна година, пише Ройтерс.
Продажбите на групата в световен мащаб, включително на звеното за камиони Hino Motors и на производителя на по-малки автомобили Daihatsu, са намалели с 0,1% до 8,6 млн. броя. Лекото понижение обаче засенчва спада от 9,6% на вътрешния пазар, на който са продадени 1,9 млн. превозни средства.
На второ място по продажби е германският концерн Volkswagen Group, който по-рано през януари съобщи за най-ниското ниво на продажби от над десетилетие в размер на 8,3 млн. броя, след като блокиранията заради коронавируса в Китай и войната в Украйна объркаха работата на снабдителните вериги.
Въпреки че Toyota също отчете някои ограничения, свързани с доставката на чипове, японският автомобилопроизводител заяви, че силното търсене в Азия и ръстът в производствения капацитет и оптимизация в Азия и Северна Америка са спомогнали за световното производство с 5% през 2022 г.
През ноември компанията ревизира своите прогнози за производството за текущата финансова година, която приключва в края на март, от 9,7 млн. продадени превозни средства до 9,2 млн. продажби.