Цената на акциите на Tesla нарасна с 33% тази седмица, записвайки най-доброто си седмично представяне от май 2013 г. и второто най-добро в историята на гиганта, пише CNBC.
В петък стойността на книжата се повиши с 11% и завърши сесията на ниво от 177,88 долара. Възстановяването се случи след 6-месечен период, в който акциите на Tesla с разделиха с над 40% от стойността си. През 2022 г. цената на акциите се срина с 65 на сто и това беше най-лошото ѝ представяне за над 12-годишната ѝ история като публична компания.
Тазседмичното рали на Tesla беше подкрепено от оптимистичния отчет на компанията. По време на представянето му пред акционери и анализатори, главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че компанията е на път да постигне целта си за произвеждането на 2 млн. автомобила през 2023 г. Освен това предположи, че търсенето ще подкрепи продажбите на тези коли.
Официалната прогноза предполага производството на 1,8 млн. превозни средства тази година.
Tesla надмина очакванията както за приходите, така и за печалбата, като записа общи приходи в размер на 24,32 млрд. долара. Компанията намали значително цените на колите си през декември и януари, което доведе до притеснения относно търсенето и трупането на инвентар.
Реакцията на анализаторите към отчета беше смесена. „За биковете историята на растежа е жива“, коментира Тони Саконаги от Bernstein. „За мечките числата не лъжат“.
Скокът на цената на акциите се случи на фона на по-голямото рали на пазара. S&P 500 се повиши с 2,2% за седмицата, а Nasdaq напредна с 4,3%.
Книжата на други базирани в САЩ производители на електромобили поскъпнаха. Rivian записа 22% ръст на борсата през седмицата, докато акциите на Ford и General Motors имаха повече от 7% ръст.
Конкурентът в производството на електромобили Lucid също се радваше на скок – с 43%, благодарение на слуховете, че държавният фонд на Саудитска Арабия Public Investment Fund възнамерява да я свали от борсата.
Част от по-слабото представяне на Tesla миналата година се дължи на изместването на фокуса на Мъск към Twitter, която придоби през октомври за 44 млрд. долара. Под ръководството на милиардера социалната мрежа направи масови съкращения на служители и се сблъска с отлив на рекламодатели.