Китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) планира да инсталира шест производствени линии за батерийни клетки до края на 2023 г. в новия си германски завод, като се надява да получи одобрение за разширяване на капацитета до 24 гигаватчаса (ГВтч) до юни, съобщава Automotive News Europe, цитирайки Матиас Зентграф, президент на CATL Europe.
Германската фабрика на CATL за 1,8 млрд. евро, първата за компанията в Европа, достави първите батерии от съоръжението до клиенти през декември.
При сегашен капацитет от 14 ГВтч компанията може да произвежда 30 милиона клетки годишно - достатъчно за захранване на около 350 хил. електрически автомобила с батерия от 40 киловатчаса, изтъква Зентграф по време на събитие в завода, което бележи старта на търговското производство.
Изграждането на завода в Ерфурт започна през 2019 г., като първите батерийни модули, използващи клетки, произведени в Китай, бяха доставени през третото тримесечие на 2021 г.
Втората европейска фабрика на CATL, която ще разполага с капацитет от 100 ГВтч – най-голямата на континента, се намира още във фаза планиране, като строителството ще започне през втората половина на годината, споделя още Зентграф. По думите му съоръжението ще стартира търговско производство в рамките на 2-3 години.
Фабриката представлява съвместно начинание на CATL с германския производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz AG и ще бъде построена в Дебрецен, Унгария. Инвестицията в проекта възлиза на 7,3 млрд. евро.
Отделно CATL работи заедно с Ford Motor Co. по построяването на производствен обект за батерии в САЩ. Компаниите планират да изградят фабрика в Мичиган чрез сложна схема, предназначена да им позволи да се възползват от новите данъчни облекчения, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA). Фабриката ще доставя литиево-желязо-фосфатни батерии за електрическите модели на Ford.
Компаниите обмислят нова структура на собственост, при която Ford ще притежава 100% от завода, включително сградата и инфраструктурата, докато CATL ще управлява фабриката и ще притежава технологията за изграждане на клетките, добавят източниците. Подобно споразумение би позволило на съоръжението да се класира за новата федерална помощ, включена в IRA, като същевременно не изисква преки финансови инвестиции от CATL.