Новият концептуален автомобил на Audi представлява изцяло електрически луксозен SUV, който е оборудван с очила с добавена реалност и може да се превърне в малък пикап, очертавайки пътя на германската премиум марка към бъдещите технологии, съобщава CNBC.
Задното стъкло на автомобила Activesphere може да се плъзга напред, откривайки багажника на автомобила, предоставяйки допълнително място за товари. Марката, част от групата на Volkswagen, нарича модулното отворено товарно отделение „активен гръб“, но потребителите не трябва да очакват скоро да видят на пазара автомобил на Audi с такава функция.
„Това е напълно нова гама и нова възможност, която показваме“, коментира Филип Гюндерт, директор на стратегията в Audi, по време на брифинг. „Ние в Audi сме добре известни с това, че изпробваме нови неща с колите... имаме традиция в Audi да казваме: „Никога не казвай никога“. Въпреки че все още няма конкретни планове“, добавя Гюндерт.
Автомобилните производители рутинно се обръщат към концептуалните превозни средства, за да преценят интереса на клиентите или да покажат бъдещата посока на своето портфолио. Такива превозни средства не са предназначени за продажба на потребители.
Очилата с добавена реалност се използват за преглед на измервателните уреди, контролите и други елементи, които обикновено се показват на вградения в таблото екран. Без екрани, въпросното табло е изчистено, което позволява на пътниците да се съсредоточат върху случващото се извън превозното средство или върху дизайнерските елементи на автомобила.
Интериор на концептуалния електромобил Activesphere на Audi. Снимка: Audi AG
Audi описва управлението като „невидим“ или „цифров“ слой от контроли и информация за превозното средство. Дисплеите се променят в зависимост от това къде гледа водачът, както и според нуждите на пътниците. Всичко може да се управлява с жестове с ръце.
Хипотетично очилата могат да се използват в превозното средство, както и по време на дейности като голф или туризъм, за навигация и други неща. Очилата с добавена реалност „наслояват“ нещата върху действителната среда, за разлика от виртуалната реалност, която пренася използващия очилата в изкуствена среда.
Концептуалният електромобил Activesphere на Audi. Снимка: Audi AG
Подобно на „активния гръб“, очилата с добавена реалност са концепция за това какво биха предлагали в бъдеще превозните средства, но не е задължително да са предназначени за търговско производство в скоро време.
Audi подчерта, че няма планове да произвежда очила за добавена реалност. Вместо това ще работи с партньори за интегриране на технологията.
Превозното средство разполага с прибиращ се волан – функция, която се активира в режим на автономни управление.
Гюндерт споделя, че този автомобил съчетава елементи от всички концептуални превозни средства, които ще подлежат на търговско производство.