Toyota Motor Corp. ще повиши президента на Lexus Коджи Сато до длъжността на главен изпълнителен директор на японската автомобилна група, тъй като Акио Тойода ще заеме председателския пост, съобщава Bloomberg.
Сато ще управлява най-големия автомобилен производител в света в условия на глобална електрификация на индустрията, в която японските компании за момента изостават.
66-годишният Тойода, внук на основателя на концерна, ще заеме поста на председател, след като прекара 14 години като изпълнителен директор на Toyota, помагайки ѝ да се издигне до върха на световния автомобилен пазар.
Коджи Сато е назначен като главен брандинг директор в Toyota в началото на 2021 г. След като завършва университета „Уаседа“ с бакалавърска степен по машинно инженерство през 1992 г., той се присъединява към компанията още същата година. В началото на 2016 г. Сато е назначен като главен инженер в Lexus International Co., а през април следващата година става изпълнителен директор на луксозното подразделение. През септември 2020 г. Сато става президент на Gazoo Racing, марката за моторни спортове и високопроизводителни автомобили на Toyota.
Toyota търпи множество критики относно своите залози върху хибридните автомобили, като компанията изтъква, че ще търси разширение при различните видове задвижвания, избягвайки експозиция само към изцяло електрическите автомобили. Поради тази причина Toyota разработва и превозни средства с водородни горивни клетки, които имат потенциал да се развият успешно в тежкотоварния сегмент.
„Електромобилите с батерии са една от важните опции за разрешаване на проблема, но не са единствената опция“, изтъкна Тойода през ноември. Като производители, които се конкурират в световен мащаб, „трябва да предлагаме разнообразни възможности за различните потребители или шофьори на автомобили“, добавя той.
Новият главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. Коджи Сато. Снимка: Bloomberg L.P.
Докато много западни съперници, като General Motors Co., обещаха да електрифицират цялото си продуктово портфолио, Toyota се ангажира да предложи „най-широкия възможен“ набор от задвижвания, за да направи автомобилите си по-екологични. Въпреки това японската група е отделила 4 трлн. йени (28,7 млрд. долара) за електрифициране на своята гама, като цели да продава 3,5 млн. превозни средства с батерии годишно до края на десетилетието.
През септември Акио Тойода заяви, че електромобилите се нуждаят от още време, за да станат масов транспорт и да изместят конвенционалните автомобили. Той обърна внимание на новите регулации на Калифорния относно автомобилния транспорт, като посочи, че новите изисквания на американския щат за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение.