Hyundai Motor Co. ще инвестира 10,5 трлн. вона (8,5 млрд. долара) през 2023 г. в стремежа си да електрифицира голяма част от автопарка си, за да отговори на нарастващото потребителско търсене на по-зелени автомобили, съобщава Bloomberg, цитирайки борсов документ, подаден от южнокорейския автопроизводител.
Средствата ще бъдат вложени основно в научноизследователска и развойна дейност и за изграждане на нов завод в Джорджия, посочва базираната в Сеул компания.
През май миналата година Hyundai заяви, че ще инвестира 5,5 млрд. долара в изграждането на монтажен електромобилен завод в американския щат, като строителството се очаква да стартира през 2023 г.
Автопроизводителят си поставя и цел ръст на приходите от 11,5% за тази година, след като отчете печалба за четвъртото тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите. Hyundai също така увеличи дивидентите в необичаен ход за автомобилния производител, чиито акции поскъпнаха с 6,3% след новината.
„Благоприятните валутни курсове и по-високите нива на продажби на автомобили с добавена стойност доведоха до растежа през 2022 г.“, заяви вицепрезидентът на Hyundai Сео Ганг-хюн по време на представяне на финансовия отчет на концерна.
Той добави, че глобалният недостиг на чипове, който възпрепятства обичайната дейност на производителите на автомобили от края на 2020 г., трябва да отшуми през 2023 г. Маркетинговите разходи на компанията обаче може да нараснат със засилването на конкуренцията.
Производителят на Tucson, Sonata и електрическия Ioniq по-рано този месец заяви, че цели да продаде 4,3 млн. автомобила в световен мащаб през тази година, или с около 10% повече от обемите през 2022 г. Партньор на Hyundai, Kia Corp., също се стреми към ръст от 10% до общо 3,2 млн. превозни средства. Общо Hyundai и Kia се класират на трето място по обем на продажби в глобален план след Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG.
Автомобилните производители, от Tesla Inc. до Volkswagen, увеличават производството, тъй като популярността на електромобилите сред потребителите расте. Компанията, ръководена от Илон Мъск, която е и лидер при продажбите на изцяло електрически коли, планира да увеличи производството „колкото е възможно по-бързо“, след като отчете по-добра от очакваното печалба.
Междувременно Toyota прогнозира, че производството ѝ на превозни средства ще надхвърли нивата отпреди пандемията, като очаква продукцията да достигне 10,6 млн. автомобила тази година.
От своя страна Volkswagen прогнозира, че съществуващите поръчки ще тласнат нагоре продажбите през тази година.
В четвъртък Hyundai също повиши своя дивидент до 3,8% за притежателите на обикновени акции и на 7,6% за привилегированите акционери. Изплащането на дивидента за 2023 г. ще бъде подобно или по-високо спрямо това през 2022 г., споделя компанията.
Оперативната ѝ печалба за тримесечието, приключило на 31 декември, се е увеличила повече от два пъти до 3,4 трлн. вона спрямо същия период на предходната година. Това надхвърля средната оценка на анализатори от 3,1 трлн. вона според анкета на Bloomberg. Тримесечните приходи от продажби нарастват до 38,5 трлн. вона, с 24% повече от предходната година.
Законът за намаляване на инфлацията на САЩ
Hyundai и южнокорейското правителство предприеха агресивна лобистка кампания в края на миналата година, за да убедят администрацията на президента на САЩ Джо Байдън да коригира Закона за намаляване на инфлацията (IRA) или да разхлаби включените в него мерки. Делегати от азиатската страна се срещнаха с американски представители във Вашингтон, за да лобират за осигуряване на гратисен период, преди ограниченията да влязат в сила за южнокорейските компании.
Президентът на Южна Корея Юн Сук-йол и други местни политици повдигнаха въпроса на срещи с президента Джо Байдън и вицепрезидента Камала Харис.
В последния си опит Hyundai изпрати писмо до Министерството на финансите с искане за по-широко тълкуване на раздел 45W от IRA, който позволява на електрическите търговски превозни средства да се класират за данъчни облекчения от 7500 долара, без да отговарят на строгите изисквания за батериите и свързаните с тях суровини, които се прилагат за превозните средства, продавани на дребно.
„Hyundai Motor Group изисква Министерството на финансите да предостави насоки, за да изясни, че раздел 45W(d)(3) не изключва прилагането на облекчения за лизингодателя на лизинг на потребителско превозно средство, стига потребителят (лизингополучателят) в тази трансакция също да не претендира за облекчение съгласно раздел 30D“, пише Hyundai до Йелън в писмото, изпратено на 2 декември.
Правителството на Южна Корея също се свърза с Йелън, посочвайки в друго писмо, че раздел 45W позволява на производителите на автомобили да класират своите автомобили при продажбите на едро на компании за споделена мобилност за данъчно облекчение от 7500 долара.