IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бизнесът на Volkswagen за енергия и зарядни станции планира евентуално листване

Резултатите от „виртуалните листвания“ на различните подразделения на германската група ще бъдат представени в четвъртък на служителите

20:09 | 23.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Звеното на Volkswagen Group за енергия и зарядни станции разглежда различни опции за развитие, включително първично публично предлагане (IPO), заяви пред Ройтерс шефът на подразделеното Елке Теме.

Този бизнес, подобно на всички нелистнати марки на германската група, в това число и звеното за електромобилни батерии PowerCo, преминава през процес на симулация на листване, въведена от главния изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме след излизането на борсата на бранда за премиум автомобили Porsche AG миналата година.

Резултатите от тези тестове, които Volkswagen определя като „виртуално IPO“, ще бъдат представени вътрешнофирмено в четвъртък (26 януари), споделя източник, запознат с плановете на ръководството.

Теме, бивш мениджър в RWE, който води енергийния бизнес на автопроизводителя, заяви, че електрическите коли могат да помогнат за стабилизиране на големите колебания в цените на пазара на електроенергия, като действат като временно хранилище на зелена енергия, връщайки към мрежата електроенергията при повишено търсене – метод, известен като двупосочно зареждане.

Но регулаторите трябва първо да създадат рамка, която да направи това решение икономически жизнеспособно. Според Теме това може да се случи през следващите няколко години.

Според анализ на Ройтерс Volkswagen е лидер сред традиционните автомобилни производители със своя инвестиционен план с фокус върху електромобилите на стойност 35 млрд. евро, които ще бъдат вложени в различните аспекти на индустрията до 2025 г.

В средата на декември Volkswagen предупреди, че нарастващите цени на енергията вече притискат търсенето на електромобили в Европа през последните месеци, въпреки че растежът в САЩ компенсира забавянето. Продажбите на електрически превозни средства в Европа продължават да растат, но са „загубили импулса си“, изтъкна Томас Шмал, главен изпълнителен директор на звеното на Volkswagen за компоненти.

Северноамериканският пазар „се развива малко по-бързо, отколкото очаквахме, през последните месеци“ в резултат на стимули като Закона за намаляване на инфлацията (IRA), добавя Шмал. Очаква се търсенето в Европа да се възстанови в средносрочен до дългосрочен план, изтъква още той.

В тази връзка Volkswagen търси алтернативи на установените химии при батериите, които макар да предлагат по-ниска ефективност, са придружени от по-ниски производствени разходи на фона на растящите цени на никела и кобалта.

Алтернативите могат да излязат на пазара веднага след 2026 г., изтъква Шмал.

„Това означава по-малки батерии, защото големите батерии в малките коли увеличават цената“, посочва Шмал, добавяйки: „Средностатистическият клиент изминава с кола 40 километра на ден, така че защо ви е необходим пробег от 500 километра?“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:09 | 23.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още