Нарастващите продажби на електрически превозни средства започват да помрачават перспективата за търсенето на изкопаеми течни горива във Великобритания. Въпреки че през 2022 г. автопроизводителите в страната отчетоха най-слабата си година при продажбите от три десетилетия насам, елкетромобилите продължиха да печелят пазарен дял, отчитайки 40% ръст на доставките спрямо 2021 г., пише Bloomberg.
В момента делът на електромобилите от общите продажби достига 17% спрямо 12 на сто година по-рано, изчислява Асоциацията на производителите и търговците на автомобили.
Налагането на електрическите коли все повече изяжда от търсенето на горива при леките автомобили, осигурявайки път към по-чист въздух и понижение на въглеродните емисии в обозримо бъдеще. В същото време 2022 г. се оказва най-волатилната година за цените на дизела и бензина в Обединеното кралство, сочи анализ на британския регулатор за пазарите и конкуренцията.
Продажби на автомобили във Великобритания. Източник: Bloomberg
Комбинацията от повишаването на горивната ефективност и ръста при продажбите на електрически превозни средства ще подкопае тазгодишния растеж на глобалното потребление на петрол с около 870 хил. барела на ден - малко под 1% от световното търсене - според оценки на базираната в Париж Международна агенция по енергетика (МАЕ).
Ръстът в продажбите на изцяло електрически автомобили помогна на това задвижване да се изкачи на второ място след бензина по пазарен дял във Великобритания.
Продажби на автомобилни горива във Великобритания. Източник: Bloomberg
Продажбите на автомобилни горива междувременно са се възстановили през миналата година, след като икономиките отново се отвориха след края на пандемията. Въпреки това, с изключение на продажбите през 2021 г. и 2020 г., когато данните бяха изкривени от въздействието на коронавируса, средните месечни продажби на бензин през 2022 г. достигат най-ниските си стойности поне от 1990 г., показват правителствени оценки.
Продажбите на дизелово гориво, които се повишават до 2018 г., достигат средно месечно ниво от 2,42 млрд. литра от януари до септември миналата година, най-ниските стойности за този период от 2015 г. насам, с изключение на пандемичните 2020-21 г.
преди 1 година Хихи ... друзя антиваксъре-газовици-ракетчици , началото на края на дизела се започнА ... Мъка ви е ама тва е реалността . Метановите измислици , нечестивият занулен детеубиец ги ликвидира в зародиш ... възходът на електричките е пред вас ... Тръгна ли масквича , никой нищо не хвали ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар