IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Traton иска да подобри рентабилността си чрез съкращения на разходите

Марката MAN пренасочва продукцията си от две фабрики в Австрия и Германия към Полша, където работната сила е по-евтина

15:40 | 20.01.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Звеното за тежкотоварни превозни средства на Volkswagen Group, Traton SE, очаква подобряване на рентабилността през тази година на своите марки MAN и Scania, тъй като компанията намалява производствените си разходи заради проблемите, които я съпътстваха по време на кризата във веригата на доставки, съобщава Bloomberg.

MAN пренасочва продукцията си от две фабрики в Австрия и Германия към Полша, където работната сила е по-евтина. Това решение поставя марката в по-добра позиция да си осигури рентабилност през втората половина на годината, изтъква главният изпълнителен директор на Traton Кристиан Левин.

„С постепенното стабилизиране на обемите и преструктурирането очаквам много от MAN“, добавя Левин.

Той очаква подобрение и при маржа на Scania с намаляването на ограниченията при доставките.

Traton се сблъсква с по-слаба от очакваната рентабилност, въпреки че продаде рекордните 305 500 превозни средства миналата година. MAN изпитва недостиг на части, изострен от войната в Украйна, докато Scania трябваше да се справя с проблемите около разрастването на своята нова зaдвижваща система, която изискваше мащабна промяна на компонентите и веригата на доставки.

Traton, която си проправи път на доходоносния северноамерикански пазар с придобиването на Navistar International Corp., претърпя няколко неуспеха след листването си през 2019 г. Левин беше назначен за главен изпълнителен директор през 2021 г., за да помогне на Traton да се докаже с навлизането в електрическата ера, да подобри сътрудничеството между нейните марки и да създаде нов производствен център в Китай.

Той също така отговаря за развитието на съвместното начинание на Traton с Daimler Truck Holding AG и Volvo AB на стойност 500 млн. евро за изграждане на повече от 1700 зарядни станции за търговски превозни средства в Европа до 2027 г.

Доклад на консултантската фирма BCG от 2022 г. показа, че електрическите камиони в рамките на Европейския съюз (ЕС) вероятно ще достигнат паритет с дизеловите тежкотоварни превозни средства по отношение на цената до 2025 г., като през това време общите разходи при първите значително ще намалеят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:41 | 20.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още