Продажбите на Renault Group за 2022 г. се свиват с 5,9% до 2 051 174 автомобила, отчитайки четвърта поредна година на спад на фона на производствените ограничения заради сътресенията във веригата на доставки, съобщава Ройтерс, цитирайки френския автомобилен концерн.
Renault, която стартира цялостна трансформация миналата година, заяви, че поръчките ѝ в Европа растат до рекордно високо ниво.
9,4-процентният спад в продажбите на едноименната марка за миналата година са частично компенсирани от представянето на Dacia, като брандът отчете ръст от 6,8% на регистрациите.
Френската компания, която се сблъска със сериозни проблеми заради недостига на чипове, разчита на по-високия марж при електромобилите, за да подобри своята рентабилност.
Renault заяви, че нейната едноименна марка, която генерира около две трети от продажбите на групата, се нарежда на трето място по обем на продажбите на превозни средства с частично или пълно електрическо задвижване в Европа след Toyota и Tesla.
Компанията изтъква, че стартира годината с подобрено портфолио и по-високи нива на запаси, което ѝ дава увереност, че може да се върне към ръст на продажбите.
Все пак ръководството ѝ призна, че глобалните ценови понижения, предприети от някои конкуренти, могат да принудят Renault да подходи по подобен начин, за да запази предимството си.
През ноември компанията обяви, че стартира цялостна трансформация, която цели разделянето на бизнеса ѝ с електромобилите и този с коли с двигатели с вътрешно горене. В тази връзка Renault иска да задълбочи връзките си с китайския концерн Geely, с който ще разработва технологии с хибридно и конвенционално задвижване, докато преговаря с партньора си в алианса, Nissan Motor Co., за инвестиция в своя електромобилен бизнес.
Във вторник Ройтерс съобщи, че Renault и Geely работят по финализирането на сделка за привличане на саудитската петролна компания Saudi Arabian Oil Company, известна повече като Aramco, за инвеститор и партньор за разработване и доставка на бензинови двигатели и хибридни технологии. Най-голямата публична компания в света води дискусии за придобиване на до 20% от бизнеса на Renault и Geely за конвенционални автомобилни технологии.
Междувременно се очаква Renault и Nissan да финализират окончателното споразумение до края на януари. Двете компании все още не успяват да се договорят относно промяната в дяловото участие. Renault очаква, че новата компания Ampere може да получи оценка от 10 млрд. евро при планираното първично публично предлагане (IPO) през втората половина на тази година.
Сега Nissan трябва да реши каква сума да инвестира в бизнеса с електромобили на Renault.