Британският стартъп за електромобилни батерии Britishvolt Ltd. избра администратор по несъстоятелност, с което нанесе сериозен удар по надеждите на Великобритания за развитие на силна местна индустрия за електрическа мобилност, пише Bloomberg.
Britishvolt, която планираше да изгради фабрика за батерии на стойност няколко милиарда паунда в Североизточна Англия, избра счетоводната фирма EY за администратор и освободи почти всички свои служители, общо 300 на брой, споделят източници, запознати с темата.
Мярката става факт, след като преговорите с консорциум от потенциални спасители се провалиха, бележейки последният от поредица неуспехи за свиващата се автомобилна индустрия във Великобритания. Компанията подаде заявление за администриране до Върховния съд в Лондон във вторник.
Подкрепена от миннодобивната компания Glencore Plc, Britishvolt беше разглеждана като ключова част от стремежа на Обединеното кралство към развитие на производството на електрически автомобили. Бившият премиер на страната Борис Джонсън определи компанията като център на своите амбиции за „зелена индустриална революция“.
Въпреки че фирмата подписа споразумения с Aston Martin Lagonda Holdings Ltd. и с Lotus Cars, собственост на китайския автопроизводител Zhejiang Geely Holding Group, тя не успя да осигури твърди ангажименти за поръчки.
Миналата седмица Britishvolt преговаря за спасяване при оценка от 32 млн. паунда (39 млн. долара), 95% по-малко от стойността ѝ през 2022 г. Сега се очаква EY да продаде активите на компанията, най-ценният от които вероятно е нейната фабрика в Блит, Североизточна Англия.
Провалът на Britishvolt означава, че Обединеното кралство рискува да изостане сериозно в глобалната надпревара при батериите и електромобилите. Страната има само един работещ голям завод за батерийни клетки, собственост на китайската Envision Group, и не успя да привлече инвестиции в допълнителни мащабни съоръжения.
Регулациите на ЕС
След Brexit Великобритания рискува да изостане още повече от Европейския съюз (ЕС) в развитието на електромобилната индустрия, докато из целия блок се изграждат гигафабрики за производство на батерии. Съгласно европейските разпоредби за произход, засягащи автопроизводителите, последните ще трябва да доставят голяма част от нужните компоненти от Великобритания или от други страни в ЕС, за да избегнат високи мита.
През август Britishvolt отложи старта на производството в основната си фабрика до средата на 2025 г. спрямо първоначалната цел за края на 2023 г., позовавайки се на нарастващите лихвени проценти, инфлационния натиск и увеличените разходи за енергия.
През ноември компанията посочи политическата нестабилност в Обединеното кралство като причина за нежелание на инвеститорите да се ангажират с плановете ѝ, добавяйки, че искането ѝ за отпускане на 30 млн. паунда от Лондон е било отхвърлено.
Основателят на Britishvolt Орал Наджари обяви напускането си през август.
преди 1 година Погледнато повърхностно , бизнесът на Тесла е лесен и достъпен за всеки ... Действителността обаче жили ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар