Китайският електромобилен производител Xpeng Inc. вече усеща засилващата се ценова война на пазара в Китай. Компанията намали цените на някои от своите модели с 12,5%, следвайки примера на Tesla Inc, която предприе подобни мерки по-рано този месец, съобщава Bloomberg.
Началната цена на базовата версия на модела G3i на Xpeng беше понижена до 148 900 юана (22 000 долара) от 168 900 юана по-рано, става ясно от информация, споделена на страницата на компанията в Weibo. Цената на седана P7 е понижена до 249 900 юана, а тази на G9 остава непроменена.
Китай е най-големият пазар на електромобили в света и се превръща в арена на все по-ожесточена конкуренция и ценови битки на местните и чуждестранни производители.
След като през октомври Tesla намали цените на своите електромобили Model Y и Model 3, предлагани в Китай, компанията извърши още един кръг на ценови съкращения на 6 ноември. Германската група Mercedes-Benz Group AG намали цените на два от своите електрически модела с 33 хил. долара през ноември, а подкрепената от Huawei Technologies Aito тази седмица понижи цените с до 31 хил. юана.
Продажбите на електромобили на Nio Inc., Xpeng Inc и Li Auto за 2022 г. Източник: Electrek
За цялата 2022 г. Xpeng е успяла да достави 120 757 превозни средства, което представлява ръст от 23% спрямо обемите за 2021 г. Само за декември компанията е продала 11 292 автомобила, отчитайки спад от 29,4% на годишна база, изчислява Electrek.
За сравнение, местният конкурент Nio Inc. е доставил 122 486 превозни средства за 2022 г. – ръст от 34% спрямо 2021 г. Доставките на Li Auto за миналата година възлизат на 133 246 броя, което е ръст от 47,2% спрямо данните за предходната година.
От старта на своята дейност Xpeng е продала над 258 хил. електрически превозни средства към края на декември.