Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. вероятно ще замени южнокорейската SK On като партньор с LG Energy Solution в изграждането на завод за батерии за електромобили в Турция, съобщава Ройтерс. Решението на Ford отразява по-големия опит и по-доброто финансово състояние на LG Energy в сравнение с другата южнокорейска компания.
Обявен през март 2022 г. план ангажира SK On, Ford и турската индустриална група Koc Holding да вложат 2 млрд. долара за изграждането на завода близо до столицата Анкара. Съоръжението трябваше да бъде въведено в експлоатация през 2025 г.
Южнокорейските медии съобщиха, че преговорите между SK On и американския автомобилен производител са се провалили.
SK On призна, че съществуват трудности с преговорите. Разговорите след основното споразумение през март се проточиха, като все още не е взето окончателно решение за излизане от сделката, изтъква компанията, която е звено на SK Innovation.
Междувременно Ford води дискусии с LG Energy за изграждане на фабрика за батерии, съобщава Bloomberg. Автомобилният производител се е свързал с ръководството на южнокорейската компания през ноември за създаването на съвместно производство в Турция.
Ford планира да построи фабрика за батерии с LG Energy, като двете компании и Koc Holding може да подпишат предварителна сделка още този месец, добавя Bloomberg.
LG Energy, базиран в Сеул производител на батерии за електромобили, отказа да коментира новината.
Ford и SK On изграждат три завода за батерии за електромобили в Кентъки и Тенеси. Тяхното съвместно предприятие, BlueOval SK, е напът да си осигури годишен производствен капацитет от около 130 гигаватчаса, което означава, че Ford ще стане най-големият клиент на SK On.
Последният е единственият партньор на Ford при доставките на батерии в момента. Тъй като SK On се включва сравнително късно в пазара на електромобилни батерии, компанията агресивно инвестира в изграждането на нов капацитет с фокус върху САЩ, където новият Закон за намаления на инфлацията (IRA) предоставя субсидии за обособяване на местно производство.
Отделно, SK On иска да разшири производствения си капацитет в Южна Корея, Китай и Унгария.
SK обаче не е в състояние напълно да отговори на изискванията за качество от страна на клиентите в автомобилната индустрия, загрижени за безопасността, споделя анализатор.
Ниските нива на производство са пряко свързани с по-високите разходи и относителната неспособност на SK да понижи цените на доставките допринася за отлива на интерес към групата.
Ford се фокусира върху електрическите превозни средства и планира да увеличи дела на електромобилите до 40% от общите си глобални продажби до 2030 г. Автомобилният производител иска да електрифицира цялата си продуктова гама в Европа до 2026 г.
Старият континент представлява около 20% от глобалните продажби на концерна и се нарежда на второ място по важност след САЩ. Фабриката за батерии в Турция ще има годишен капацитет от 30-40 гигаватчаса (ГВтч) и ще доставя батерии за произвежданите в Европа електромобили на Ford.
От друга страна LG Energy предоставя много по-големи финансови ресурси за евентуално съвместно начинание с Ford.
SK On беше създадена през октомври 2021 г., когато SK Innovation отдели своя бизнес с батерии. Плановете предвиждаха SK On да излезе на борсата през 2022 г. и да набере огромно количество капитал. Но повишената предпазливост на инвеститорите на пазара на първични публични предлагания (IPO) доведе до отлагане на борсовия дебют. SK On набра 2 трлн. вона (1,61 млрд. долара) през декември от своята компания майка чрез частно пласиране на нови акции.
LG Energy Solution, която беше отделена от южнокорейската LG Chem през октомври 2020 г., набра 10,2 трлн. вона по време на своето IPO през януари 2022 г. Освен това LG е натрупала технически опит при автомобилните батерии в продължение на 15 години.
Двете южнокорейски доставчици на батерии се изправиха една срещу друга в съдебни спорове. LG подаде жалба срещу SK пред Комисията за международна търговия на САЩ. Концернът твърди, че е загубил клиенти и търговски тайни относно батериите, след като SK е привлякла 76 търговски и технически служители.