Индийският автомобилен концерн Tata Motors планира да разшири своето портфолио от електрически превозни средства с нови модели, някои от които ще се предлагат на по-високи цени от обичайните, посочва управляващият директор на Tata Motors Passenger Vehicles Шайлеш Чандра, цитиран от Ройтерс.
Компанията се стреми да затвърди статута си на най-голямата компания за електромобили в Индия по пазарен дял.
Производителят също така ще предлага избор по отношение на функции и цената за своите клиенти, така че да може да отговори на техните предпочитания, включително разнообразен пробег в зависимост за какво се използва превозното средство, изтъква Чандра.
„Нуждите на клиентите стават все по-индивидуални. Занапред ще поддържаме инерцията на растежа си и ще работим за по-нататъшно укрепване на нашето портфолио“, добавя Чандра.
Компанията показа на автомобилно изложение в Индия 12 автомобила, включително пет електрически модела, и 14 камиона, включително такива, задвижвани от водородни горивни клетки, докато ускорява стремежите си към по-чиста мобилност.
Автомобилите включват електрически версии на популярните SUV модели Harrier и Sierra, както и концептуален автомобил, базиран на новата платформа за електрически превозни средства, която се очаква да бъде пусната на пазара в края на 2025 г., изтъква Чандра.
С продажби от 50 хил. електрически автомобила, Tata доминира на индийския пазар на електромобили, подпомогната от държавните субсидии и високите мита, които възпрепятстват по-сериозното присъствие на онези чуждестранни концерни, които не разполагат с местни производствени мощности. Компанията очерта планове да пусне 10 електрически модела до март 2026 г.
Пазарът на автомобили в Индия е малък в сравнение с населението на страната, като електрическите модели съставляват само 1% от общите продажби в размер на около 3 млн. броя годишно, но правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г.
„Преходът към електрическа мобилност в Индия ще се случи много по-бързо, отколкото си представяме. Уверени сме, че сме избрали правилната стратегия“, изтъква Н. Чандрасекаран, председател на Tata Motors.
Стабилната пазарна позиция на Tata Motors е подкрепена и от работата на други компании, част от групата Tata, като Tata AutoComp, която доставя части за електромобили като батерии и двигатели, и Tata Power, която изгражда зарядни станции.
Производителят търси възможности за производство и доставка на повече части като батерийни клетки и двигатели на местно ниво и проучва потенциални експортни пазари за своите електрически автомобили, добавя Чандра.
Tata, третият по големина производител на автомобили в Индия, набра през 2021 г. 1 млрд. долара от TPG за своето подразделение за електрическа мобилност. Според Чандра компанията има достатъчно средства в момента, за да посрещне желаното разширяване.