Участниците в най-голямата автомобилна среща на върха в Германия, състояла се в сградата на федералното канцлерство в Берлин, потвърдиха целта за разполагане на поне 15 млн. електрически автомобила по пътищата в страната до 2030 г., пише Automobilwoche.
„Участниците се съгласиха, че е необходимо бързо разширяване на електрическата мобилност, за да се постигнат климатичните цели в транспорта“, обясни говорителят на кабинета на канцлера Олаф Шолц Щефен Хебестрайт в писмено изявление във вторник след срещата.
В допълнение към Шолц, редица министри и представители на автомобилната индустрия, работнически организации, научни учреждения, провинции и общини взеха участие в срещата на тема „Трансформация на стратегическата платформа на автомобилната и мобилната индустрия“. Едва след кръглата маса федералното правителство публикува точния списък на участниците. Организации като Lobbycontrol разкритикуваха превеса на представителите на автомобилната индустрия.
Сред присъстващите попадат и представители на автопроизводители като Tesla, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz и Opel, споделя участник в кръглата маса. Сред политическите лица изпъкват имената на икономическия министър Роберт Хабек, транспортния министър Фолкер Висинг и министъра на труда Хубертус Хайл.
Експертен съвет да излиза с предложения
Според Хебестрайт дискусията се фокусира върху защитата на климата и околната среда, цифровизацията на превозните средства, свързването в мрежа на различни транспортни средства и устойчивостта на веригите на доставки.
Според наличната информация, споделена от федералното канцлерство, експертен консултативен съвет по опазване на климата, с фокус върху мобилността, трябва да разработи „скоро“ допълнителни опции за това как транспортният сектор може да допринесе за постигането на климатичните цели за 2030 г. Дотогава Германия трябва да понижи с 65% отделяните парникови газове спрямо обемите през 1990 г. В това отношение транспортният сектор на страната изостава значително.
Планирани са още срещи
Федералното правителство се позова на представения през есента "генерален план" за разширяване на зарядната инфраструктура за електрически автомобили. „Когато става въпрос за създаване и за експлоатация на инфраструктурата, енергийната и автомобилната промишленост попадат в центъра на вниманието“, изтъква Хебестрайт.
Зарядната инфраструктура на камиони също трябва да бъде усъвършенствана, допълва той.