На фона на всички негативни заглавия около Tesla и нейния все по-противоречив главен изпълнителен директор Илон Мъск през последните седмици е лесно да забравим, че автомобилите на компанията все още са много популярни.
Макар че е твърде рано да се каже дали поемането на управлението на Мъск в Twitter и съпътстващите го сътресения ще окажат значително отрицателно въздействие върху търсенето на автомобилите на Tesla, настоящата ѝ позиция на производител на най-популярните електрически автомобили в САЩ и в много части на света е ясна.
По данни на Kelley Blue Book на Cox Automotive четири от шестте най-продавани електрически автомобила в САЩ през първите девет месеца на 2022 г. са Tesla, като най-популярните Model Y и Model 3 на компанията се извисяват с много над конкуренцията.
Като цяло Tesla владее приблизително две трети от пазара на електромобили през първите три тримесечия на 2022 г., а данните за доставките за цялата година не показват значителни промени през четвъртото тримесечие.
И макар че Tesla всъщност е загубила част от привлекателността си, особено след поглъщането на Мъск на Twitter и всичко, което дойде с него, тя увеличи многократно производствения си капацитет от 2017 г. насам, като същевременно успя да държи на дистанция тежките играчи в индустрията като Toyota, Volkswagen и General Motors. Как изглежда американският пазар на електромобили. Графика: Statista
Всъщност 1,31 милиона автомобила, които Tesla достави през 2022 г., са само с 85 000 по-малко от комбинирания общ брой автомобили, които компанията е доставила между 2012 и 2020 г.
„Най-голямото предизвикателство за нас е как да създадем много повече автомобили?", заяви Мъск през 2017 г. И макар че компанията му се справи с това предизвикателство забележително добре, оттогава се появиха нови предизвикателства. Компанията за социологически проучвания Morning Consult наскоро установи, че превземането на Twitter от Мъск го е превърнало в поляризираща фигура и че все по-размирният му имидж се разпространява върху марките, свързани с него, включително преди всичко Tesla.
преди 1 година Teslaвсе още доминира американския пазар на електромобили. Доминира сред фалиралите компании. Мъск загуби $200 ярда за дни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ако всички коли с ДВГ бъдат заменени с електрокари, ще е необходимо поне двукратно увеличение на производството на електроенергия. Умниците и сега едва крепят положението и само електрокари им трябват. Неслучайно една богата Швейцария рязко ограничава използването на електрокари, заради дефицита на еленергия. А какво да правят другите страни? Път за никъде. При това извървян още в началото на 20-ти век, когато електрокарите са стигали до 30% от всички возила. Причините за отказа са налице и сега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Да купиш сайт при положение, че можеш и сам да направиш такъв и да стане в пъти по популярен от място за дращене на глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Хммм ... доста има да набират инерция другите производители на електрички , модел Y и модел 3 , всеки поотделно е с повече продажби от съвкупните на останалите в класацията ... :))) ... А като пуснат Cybertruck лятото ?! А съоръженията в Берлин и Тексас като заработят на пълни обороти до края на годината ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар