Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz AG обяви по време на технологичното изложение CES в Лас Вегас, че е получил одобрение за използване на система от трето ниво на автономност в американския щат Невада, съобщава Automotive News Europe. С разрешението Mercedes се превръща в първия автопроизводител, получил регулаторно одобрение за тази технология в САЩ.
Системата Drive Pilot на концерна разрешава на автомобила да поеме контрол върху функциите на шофиране при определени условия, позволявайки на водача да извършва странични действия, като например да провери електронната си поща.
Трето ниво на автономност по международната скала на SAE може да се използва по основни пътища при скорост не по-висока от 65 км/ч, което означава, че употребата му ще бъде съсредоточена предимно в градски условия с по-натоварен трафик.
Drive Pilot използва технологии като радар, лидар, камери, ултразвук и сензори, за да предостави данни за пътните условия на компютрите на автомобила. Системата контролира скоростта, спирането и позицията на превозното средство в лентата. Тя може да поиска от водача да поеме контрола във всеки един момент. Ако водачът не реагира в рамките на 10 секунди, колата спира аварийно.
Mercedes започна да предлага Drive Pilot - първата система с трето ниво на автономност, одобрена за употреба в Европа - като опция за моделите S-Class и EQS през май 2022 г. По това време компанията обяви, че технологията струва 5000 евро за S-Class и 7430 евро за EQS, продавани в Германия. Автомобилният производител също така се стреми да получи одобрение за употреба на системата и в Калифорния.
Класификация на системите за автономно шофиране. Източник: SAE
Функция за смяна на лентата
На изложението CES Mercedes посочи, че новата функция за автоматична смяна на лентата (ALC) ще бъде достъпна за шофьорите в Северна Америка още тази година.
ALC позволява на автомобила автоматично да инициира смяна на лентата и да изпреварва по-бавните превозни средства с включен круиз контрол. За да използва ALC, водачът задава скоростта на функцията за адаптивен круиз контрол.
При активирана функция автомобилът наблюдава заобикалящата го среда чрез радар и камери, за да изпревари по-бавните превозни средства на пътя.
ALC може също така да инициира автоматична смяна на лентата, за да помогне на водача да следва активното насочване по маршрута, когато наближава кръстовища.