Европейският автомобилен концерн Stellantis NV създава ново бизнес звено, за да стимулира разширяването на своя бизнес с услуги за данни, част от плановете му да генерира най-малко 20 млрд. евро от дейности, свързани със софтуера, до 2030 г., съобщава Automotive News Europe.
Новото звено, наречено Mobilisights, ще лицензира данни на широк кръг от клиенти, включително за конкурентни производители на автомобили, използвайки свързаните превозни средства на Stellantis, чийто брой се очаква да достигне общо 34 милиона до 2030 г. спрямо около 12 милиона в момента.
Санджив Гате, главен изпълнителен директор на Mobilisights, заяви в кулоарите на технологичното изложение CES в Лас Вегас, че бизнесът може да помогне за намаляване на произшествията, например чрез предаване на информация за опасностите на пътя, като същевременно позволява застрахователните продукти да бъдат по-добре приспособени към различните шофьори. Такива данни могат да бъдат лицензирани за други автомобилни производители.
Създаването на отделно звено трябва да улесни установяването на партньорства, добавя Гате, който се присъедини към Stellantis миналата година от компанията за цифрово картографиране Here.
Mobilisights ще има ключов принос при плана за увеличаване на годишните приходи от софтуер до 20 млрд. евро до 2030 г., изтъква Stellantis.
Гате не споделя каква част от тези приходи ще идва от Mobilisights, но добави, че Stellantis разполага с редица софтуерни подразделения, всяко от които ще генерира над милиард долара.
Това е второто от общо седем бизнес звена с добавена стойност, които ще бъдат обособени от Stellantis, управляваща марки като Fiat, Peugeot и Jeep. Първото подразделение, което компанията създаде, е свързано с кръговата икономика и рециклирането на материали.
Запитан защо Mobilisights ще бъде независимо звено, Гате заяви, че е от решаващо значение да се изгради защитна стена между собствениците на автомобили, които ще трябва да предоставят съгласието си да бъдат използвани техните данни, и обработката на тази информация.
„Аз обработвам данни, не съм администратор на данни“, изтъкна той пред журналисти. „Това е важно. Това, което бизнес звеното получава от кораба майка, вече е одобрено“, добавя той.
Функциите за получаване на съгласие ще се контролират от марките на Stellantis, посочва още Гате.
Някои съществуващи функции в отдела за услуги за мобилност Free2Move на Stellantis ще бъдат интегрирани в Mobilisights, споделя Гате, добавяйки, че очаква бизнесът да разполага с поне хиляда служители до края на годината.
Като цяло Stellantis се стреми да удвои приходите си до 300 млрд. евро годишно през 2030 г., като в същото време поддържа висок марж на печалбата.