IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota вижда в Тайланд врата за нисковъглеродните модели към развиващите се пазари

Компанията показа прототип на електрически пикап, който ще се произвежда и продава първоначално само в Тайланд с опция за разпространението му и на други пазари в региона

15:26 | 27.12.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще пусне в продажба изцяло електрически автомобил, насочен към развиващите се икономики още през 2023 г., като Тайланд ще бъде първият целеви пазар за дебюта на модела, съобщава Nikkei Asia Review.

В Тайланд Toyota е лидер по продажби, като сега трябва да защитава своята позиция от китайските и южнокорейските конкуренти.

Мярката е част от подхода на концерна да постигне декарбонизация чрез многостранен технологичен подход, включват автомобили с батерии, водородни превозни средства в горивни клетки и традиционни хибриди.

На 14 декември Toyota представи прототип на електрически пикап в рамките на своя проект за иновативно международно многоцелево превозно средство (IMV) – стратегия за производство и продажба на достъпни автомобили, съобразени с нуждите на клиентите на развиващите се икономики.

Новият модел ще се фокусира върху масовия пазар. Той е проектиран да „подкрепи въглеродния неутралитет и по-добрата околна среда за всички“, изтъква президентът на Toyota Акио Тойода  по време на 60-ата годишнина на дъщерното дружество Toyota Motor Thailand.

Пикапът първоначално ще се сглобява и продава само в Тайланд. Концернът ще обмисли дали да пусне модела и на други пазари в Югоизточна Азия и в други региони.

Toyota стартира проекта IMV през 2004 г. с производството на пикапа Hilux в Тайланд. Серията също така включва Fortuner и минивана Innova. Всички настоящи IMV автомобили работят с двигатели с вътрешно горене.

Превозните средства постигнаха голям успех в развиващите се икономики, благодарение на способността им да се справят с неподдържаните пътища и да пренасят различни видове товари. Във Филипините те могат да бъдат открити навсякъде във и около градове като Манила.

Един от най-големите заводи на Toyota за IMV е в Централен Тайланд. Съоръжението се фокусира върху пикапите, както и базираните на същата архитектура SUV автомобили. Готовите коли се изнасят в 124 страни по света.

Toyota също произвежда IMV превозни средства в Индонезия, Южна Америка и Аржентина. Но Тайланд, където може да доставя 96% от необходимите компоненти на местно ниво, е най-големият производствен център на концерна.

Самият Тойода ръководи зараждането и реализирането на проекта IMV като изпълнителен директор, отговарящ за Азия по това време. Два от трите завода на Toyota в Тайланд са посветени на IMV, които представляват около 70% от производството и продажбите на автомобилния производител в страната. Те съставляват около една трета и от продажбите му във Филипините.

Тойода също така посочи стремежа на автомобилния производител към хибриди и водородни автомобили с горивни клетки. „В Toyota вярваме в създаването на пълно портфолио от решения за намаляване на въглеродните емисии за нашите клиенти“, подчерта той.

Компанията също така обяви партньорство за доставка на водородно гориво с водещия тайландски конгломерат Charoen Pokphand Group.

Toyota възприема многостранен подход по отношение на декарбонизацията поради инфраструктурните ограничения в развиващите се икономики. Тъй като много от тези страни са силно зависими от изкопаемите горива, Toyota не вижда електрическите автомобили като бърз и рентабилен начин за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, залагайки на хибридите.

Toyota води пазара на нови автомобили в Тайланд с приблизително 30% дял. Японските производители на автомобили доминират, като общо се доближават до 90% от цялостния пазар. Но напоследък се появяват признаци на разместване. Макар електромобилите да представляват само 1% от общите продажби на автомобили в Тайланд между януари и октомври, китайските играчи Great Wall Motor и SAIC Motor са отговорни за 70% от продажбите в този сегмент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:26 | 27.12.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още