Седнете на шофьорската седалка на най-новия електромобил на Mercedes-Benz AG и оставете главата ви да потъне в пухкавата облегалка. Купето мирише на спа център насред кедрова горичка – въздухът е „предварително пречистен“ от специален филтър и ароматизиран чрез пулверизатор. Екранът на таблото е достатъчно голям, за да се почувстваш като в пъб по време на футболен мач. Чрез едно сканиране на пръста може да настроите позицията на седалката според предварително зададена конфигурация, пише Bloomberg.
Това не е Benz-ът на дядо ви, а новият SUV Mercedes EQS, чиито доставки до търговските партньори на германската група в САЩ стартираха през септември. Базовата версия на модела започва на цена от 104 400 долара.
Към него се присъединява и по-малкият SUV EQB, започващ от 54 500 долара.
Потребителите в САЩ могат скоро да очакват и луксозния SUV EQE – пряк конкурент на Model Y на Tesla, както и EQC – електрическа итерация на най-продавания модел на Mercedes.
Следват електрическа версия на G-Class, известна като G-Wagon.
„Ако погледнете нашата гама, бих казал, че вървим с пълна газ“, споделя Сенол Байрак, вицепрезидент по продажбите и продуктите в Mercedes Benz USA. „И това, което виждаме на пазара, ни прави много уверени“, добавя той.
Възходът на SUV моделите при общите продажби на Mercedes в САЩ. Източник: Bloomberg
Американските потребители отдавна страдат от пристрастията си към големите коли и Mercedes прекара последното десетилетие, залагайки изцяло на SUV сегмента на най-големия пазар по стойност на трансакциите.
Днес Mercedes разполага с осем SUV-а на пазара и те съставляват 69% от общите продажби.
Но с нарастващия интерес на американците към електрическото задвижване, екипите на Mercedes сега насочват продуктовата си гама към този сегмент и по-конкретно към: елегантния SUV, задвижван чрез батерии. Конкуренцията в този ъгъл на пазара все още е оскъдна: BMW, Genesis, Rivian и Volvo вече предлагат по един модел. Audi и Tesla имат по два, но нито една от тези компании не осигурява нещо толкова луксозно, колкото Mercedes.
Наистина, Джоузеф Агреста, който притежава две представителства на Mercedes в Ню Джърси и Ню Йорк, очаква EQS и EQB да станат най-желаните модели сред клиентите му. „Когато SUV сегментът започна да набира скорост, ние вече разполагахме с пълната гама и бяхме донякъде подготвени за това“, разказва той. „В момента виждаме същата възможност с електрическите модели и Mercedes подходи към това по подобен начин“, добавя Агреста.
Въпреки че електрификацията на Mercedes започна едва наскоро, концернът подхожда със същата сериозност, както направи и по отношение на SUV моделите. До края на следващата година автомобилният производител планира да има изцяло електрическа версия на всеки свой модел. До 2030 г. Mercedes се стреми да продава само електромобили, поне в страни, които имат достатъчно добре развита зарядна мрежа. Mercedes ще вложи 47 млрд. долара за своя електрически ангажимент през това десетилетие и ще впрегне осем отделни фабрики за батерии по света.
Повечето от функциите в SUV автомобилите на Mercedes също са интегрирани в първия електрически автомобил на марката - седанът EQS, който се появи на пазара преди около година. През първите шест месеца на тази година дилърите на Mercedes в САЩ продадоха почти 5000 броя от тях, повечето на цена, много над препоръчителната.
преди 2 години В сегмента на луксозните SUV само европейски , хамерикански и една корейска ... :))) ... иначе всичко се правело с рассийски суровини от чайниците , нали друзя антиваксъре-газовици ?! Де го ауруса ?! Само на чертожните дъски , щото софтуера за 3D визуализация е под санкции вече ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар