IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen актуализира MEB архитектурата, за да засили конкурентоспособността си

Подобрената платформа MEB+ ще предложи на клиентите по-голяма мощност и по-бързо зареждане на батерията, както и по-голям пробег

14:11 | 19.12.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна група Volkswagen AG предвижда нови инвестиции в своята изцяло електрическа платформа MEB за подсилване на конкурентоспособността ѝ спрямо архитектурите на съперниците, съобщава Automobilwoche.

По-рано този месец Volkswagen обяви, че разработва актуализация на платформата, MEB+, която ще предложи на клиентите по-голяма мощност и по-бързо зареждане на батерията, както и по-голям пробег. Новата версия ще „извлече пълния потенциал на платформата и ще гарантира, че тя остава конкурентоспособна“, изтъква компанията.

За момента Volkswagen не предоставя данни относно размера на инвестициите, но германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung съобщи, че проектът ще струва 1,5 млрд. евро.

MEB беше представена като първата глобално специализирана електрическа платформа, когато първият автомобил, изграден върху нея, компактният VW ID.3, се появи през 2019 г. Volkswagen представи платформата на Ford, като тя служи за база и на модели от марките Skoda, Cupra и Audi.

Оттогава обаче платформите на конкуренти, включително Hyundai, Tesla и китайската SAIC, успяха да засенчат MEB по показатели като скорост на зареждане, цена и компактност.

Планираният наследник на MEB, „супер платформата“ SSP (Scalable Systems Platform), трябва да засили конкурентното предимство на Volkswagen от 2025 г. с електрическия модел на Audi Artemis, последван от Volkswagen Trinity през 2026 г. и в крайна сметка да обхване почти всички модели в групата от 2030 г.

По-рано този месец обаче стана ясно, че проектът Trinity е отложен до 2028 г. поради опасения, че разработването на софтуера E 3.0, планиран за платформата SSP, изостава от графика.

Volkswagen ще разчита на MEB+, за да се справи с недостатъците при изцяло електрическите модели в средносрочен план.

„Hyundai-Kia, със своята E-GMP (Electric Global Modular Platform), предоставя много по-голяма ефективност по отношение на използваемото пространство за пътниците и багажа в сравнение с базираните на MEB автомобили на Volkswagen Group, като ID.3 и ID.4“, споделя служител на Hyundai Motor пред Automotive News Europe.

Платформата на Hyundai-Kia, която стои в основата на автомобили като Hyundai Ioniq 5 и 6 и Kia EV6, побеждава Volkswagen с 800-волтова електрическа архитектура, която позволява зареждане при скорости до 235 киловата, в сравнение с MEB автомобили, където стойностите варират от 135 до 170 киловата.

Volkswagen няма да промени 400-волтовата архитектура на MEB, но заяви, че ще увеличи скоростта на зареждане в диапазона от 175 до 200 киловата, доближавайки се до максималните стойности на Hyundai, Kia и Tesla.

MEB+ също ще предлага максимален пробег от 700 км срещу 550 км при MEB, доближавайки се до Tesla Model 3 и Model Y.

Ревизираната платформа ще бъде в основата на нов компактен SUV, описан като електрически Tiguan, който ще се произвежда във водещия завод на Volkswagen във Волфсбург и ще бъде пуснат на пазара до 2026 г.

Нов батериен комплект

MEB+ ще използва унифицирани батерийни клетки, които Volkswagen ще доставя както от новата си фабрика за батерии в Залцгитер, Германия, така и от планирания шведски завод на партньора Northvolt.

Volkswagen казва, че обединените клетки могат да използват различни химикали и синергични ефекти, които ще намалят разходите за батерии с 50 процента.

Цената е една от областите, в които автомобилите с MEB архитектура изпитват затруднения спрямо конкурентите, особено тези от Китай.

SAIC, която има съвместно предприятие в Китай с Volkswagen, тази година пусна компактния MG4, първия модел, базиран на неговата напълно електрическа архитектура MSP (Modular Scalable Platform), която използва по-евтина LFP (литиево-желязо фосфатна) химия в сравнение с базираната на никел, кобалт и манган MEB архитектура.

SAIC копира ID.3, докато разработва MG4, изтъква търговският директор на китайците за Великобритания Гай Пигунакис. Двете коли имат подобни спецификации, но с една ключова разлика: цената. MG4, който се произвежда в Китай, започва от 28 240 евро в Германия в сравнение с 43 995 евро за най-евтиния ID.3.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:11 | 19.12.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още