Продажбите на нови леки коли в България нарастват през първите 11 месеца на годината със 17,2% до 26 675 превозни средства спрямо 22 757 автомобила година по-рано. Страната ни се нарежда на първо място в Европейския съюз (ЕС) по ръст, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
През ноември регистрациите на българския пазар се увеличават с 2,09%, като това е четвърти пореден месец на растеж за страната. Обемът на продажби през миналия месец възлиза на 2316 превозни средства спрямо 1915 автомобила година по-рано.
Сред големите пазари най-значителен ръст отчита Германия – 31,4%, следвана от Италия (14,7%), Испания (10,3%) и Франция (9,8%).
Общо за ЕС продажбите през ноември нарастват с 16,3% до 829 527 броя спрямо 713 273 броя за същия месец на 2021 г. Блокът също отчита четвърти пореден месеца на растеж.
Продажби на нови автобуси в България. Източник: АСЕА
Най-голям ръст в ЕС отбеляза Латвия – 73,6%, следвана от Португалия (39,4%) и Кипър (31,5%).
През първите 11 месеца на годината регистрациите на нови коли в ЕС се свиват с 6,1% до 8 359 317 превозни средства спрямо 8 904 430 автомобила за същия период на 2021 г.
След България най-голям ръст отчитат Латвия (16,4%), Румъния (7,4%) и Кипър (7,1%).
Продажби на нови автомобили в ЕС. Източник: АСЕА
Автомобилни производители
През ноември продажбите на германската група Volkswagen AG нарастват с 36,4% до 208 177 превозни средства спрямо 152 673 автомобила година по-рано. Пазарният дял на компанията нараства до 25,1% срещу 21,4 на сто преди година. За първите 11 месеца продажбите на Volkswagen се свиват със 7,2% до 2 098 486 автомобила спрямо 2 261 194 превозни средства за същия период на 2021 г. Пазарният дял се понижава от 25,4% на 25,1%.
Регистрациите на Stellantis през ноември се понижават с 1,1% до 149 979 автомобила спрямо 151 653 превозни средства година по-рано. Пазарният дял на концерна се свива от 21,3% до 18,1 на сто. За първите 11 месеца на годината продажбите на групата отчитат спад от 14,7% до 1 674 373 автомобила спрямо 1 962 599 превозни средства за същия период на 2021 г. Пазарният дял се понижава от 22% до 20 на сто.
Продажби на автомобилните производители в ЕС за ноември. Източник: ACEA
Продажбите на Renault през миналия месец нарастват с 2,1% до 88 178 превозни средства спрямо 86 401 автомобила година по-рано. Пазарният дял на компанията се понижава от 12,1% до 10,6 на сто. За първите 11 месеца на годината регистрациите на френският концерн се свиват с 5% до 876 305 автомобила спрямо 922 517 превозни средства за същото време на 2021 г. Въпреки спада пазарният дял на Renault нараства от 10,4% на 10,5 на сто.
Регистрациите на Hyundai Group през ноември се свиват с 3,4% до 68 178 превозни средства спрямо 70 402 автомобила година по-рано. Пазарният дял на южнокорейците се понижава от 9,9% до 8,2 на сто. За първите 11 месеци продажбите се увеличават с 2,9% до 786 656 превозни средства спрямо 922 517 автомобила за същия период на 2021 г. Пазарният дял нараства от 8,6% на 9,4%.
Сред останалите компании ръстовете през ноември отчитат още Toyota (33,7%), BMW (14,2%), Mercedes (10,8%), Ford (37,3%), Volvo (19,6%), Mazda (14,1%) и Jaguar Land Rover (16,1%).
Спадове регистрират Nissan (7,1%), Mitsubishi (31,6%) и Honda (2,7%).