С нарастващото търсене на електрически автомобили Америка отчаяно се нуждае от нова верига на доставки на батерии. И изглежда, че тя вече е тук, пише Bloomberg.
Redwood Materials Inc., създадена от съоснователя на Tesla Inc. Джей Би Стробъл, ще вложи 3,5 млрд. долара за разработване на обект в Чарлстън, Южна Каролина, за производство на компоненти за батерии, които ще бъдат достатъчни за изграждането на повече от милион електрически превозни средства годишно. През ноември LG Chem обяви, че ще строи подобен обект в Тенеси, подчертавайки растящата роля на САЩ в глобалната верига на електромобилни батерии и свързаните с тях материали.
Подобни фабрики се появяват почти на всякъде по т.нар. „Пояс на батериите“ на Америка, който се простира приблизително от Мичиган до Джорджия. За последните четири месеца бяха обявени инвестиции в производството на батерии в САЩ на стойност приблизително 15 млрд. долара, изчислява BloombergNEF.
Стимулите в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Джо Байдън вече започват да ускоряват тези инвестиции.
„Индустрията се променя светкавично“, изтъква Стробъл в интервю за Bloomberg. „Всеки завод за батерии, който се изгражда, е огромна победа за страната и за електрификацията. Но имаме нужда от верига на доставки, за да запазим наистина икономическата полза в страната“, добавя той.
Стробъл напусна Tesla през 2019 г., за да се съсредоточи върху материалите, необходими за изграждането на батерии – най-скъпият компонент в един електромобил.
Redwood бързо се превърна в най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии в САЩ, преди да се разшири в производството на аноди и катоди в Невада. Фабриката ѝ в Южна Каролина ще извършва същата работа, като рециклираните материали представляват около половината от металите, които отиват в производството на аноди и катоди. Redwood също така ще купува суровини, някои от които ще бъдат рафинирани на място.
Всяка батерия има два електрода – катод и анод – между които пътуват трилиони литиеви атоми. Катодът е основният фактор за производителността, цената и екологичния отпечатък на батерията. Катодният материал днес се произвежда почти изцяло в Азия, но това ще се промени.
Другата фабрика за катоди на Redwood, в Невада, ще започне да произвежда материали през 2024 г. През ноември LG Chem обяви, че ще построи фабрика за катоди на стойност 3,2 млрд. долара, която ще бъде базирана в Кларксвил, Тенеси. Очаква се съоръжението да влезе в експлоатация през 2025 г.
Redwood планира да започне строителството в Южна Каролина през първото тримесечие на 2023 г. и да стартира рециклирането до края на годината. Всяка от трите нови фабрики ще произвежда повече от 100 000 тона катодни материали годишно. За сравнение, цялата катодна индустрия в САЩ днес произвежда по-малко от 50 000 тона, изчислява BloombergNEF.
Производството в съоръжението в Южна Каролина ще се захранва изцяло от чиста енергия, използвайки комбинация от слънчеви панели и възобновяема енергия, осигурена от местната електроразпределителна мрежа, изтъква Redwood.
Според Стробъл инвестицията на Redwood в Южна Каролина, която ще се осъществи през следващото десетилетие, трябва да се счита за отправна точка. Мястото е избрано с намерението производствените планове да се разширят до четири пъти в бъдеще. Във всичките си фабрики Redwood планира да произвежда достатъчно материали за един милион електромобила годишно до 2025 г. и за 5 милиона електромобила годишно до 2030 г. Компанията е подписала споразумения с Ford, Toyota, Volvo и производителя на батерийни клетки за Nissan Envision AESC.