Volkswagen AG очаква трудна 2023 г. за своя бизнес с финансови услуги на фона на икономическия спад, по-високите цени на енергията и нарастващите лихвени проценти, съобщава Ройтерс.
„Виждаме, че хората са по-предпазливи поради очакванията за рецесия и не продаваме толкова много коли“, споделя Франк Фидлер, главен финансов директор на Volkswagen Financial Services (VWFS).
Растящите лихвени проценти може да натежат върху приходите през следващата година, изтъква той, добавяйки, че отделът на Volkswagen все още не може да даде конкретна прогноза за оперативната печалба.
Финансовото звено все още се възползва от високите цени на употребяваните автомобили и по-ниските разходи за кредитни рискове през текущата година. Оперативната печалба се очаква да бъде в диапазона между 5 млрд. евро и 5,5 млрд. евро, допълва Фидлер.
През септември VWFS предложи 25% отстъпка за планове за услуги на клиенти, които карат автомобили Volkswagen, Seat, Skoda или Cupra на възраст до 15 години, включително за притежатели на електромобили.
Клиентите на Audi могат също така да получат 25% отстъпка от всички планове за обслужване за превозни средства до 15 години, включително планове за нови и употребявани автомобили, за e-Tron.
В сряда главният изпълнителен директор на Volkswagen Томас Шефер призна, че основният завод на марката във Волфсбург работи с половината от своя производствен капацитет поради „пълен хаос“ във веригата на доставки. Според Шефер доставчиците отменят товарите с предизвестие от само един ден, като чиповете се продават с надценка до 800% спрямо обичайните цени.
„Това е катастрофа за бизнеса“, предупреждава бившият шеф на Skoda. „Това са абсурдни суми“, добавя той, говорейки пред журналисти.
В края на ноември Шефер предупреди, че инвестициите в индустриални проекти в Германия и ЕС, като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, написа Шефер в LinkedIn, добавяйки: „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“.