Mercedes-Benz AG ще удвои производствения капацитет за електрически двигатели до 1 милион броя в своя завод в Унтертюркхайм, който изгражда двигатели с вътрешно горене, съобщава германското списание WirtschaftsWoche.
Ръководството и работническият съвет на германския производител на автомобили са се споразумели за преструктуриране на обекта в Югозападна Германия. Договорът също така предвижда 20% намаление на фиксираните разходи до 2025 г. в сравнение с 2019 г. и съкращения на работната сила.
Това лято Mercedes представи мащабен план за електрификация, след като приключи жизненоважните преговори с работническите организации. Според стратегията новите електромобили ще бъдат сглобявани във фабриката на концерна в Щутгарт, и ще се базират на архитектура, предназначена за колите от серията AMG. Заводът вече произвежда флагмана EQS, електрическата версия на S-Class.
Съоръженията в Бремен и Кечкемет, Унгария, ще произвеждат превозни средства, базирани на луксозната електрическа платформа на компанията от среден клас: изцяло електрически версии на C-Class, E-Class и подобните модели. Бремен вече произвежда изцяло електрическия EQE.
Заводът на Mercedes в Ращат, Югозападна Германия, ще изгражда превозни средства за т. нар. сегмент Entry Luxury, който ще бъде базиран на модулна платформа за електрически превозни средства, известна като MMA, която също ще се прилага при колите, произвеждани в Кечкемет.
Всички заводи на Mercedes ще са готови да произвеждат електрически превозни средства в началото на следващото десетилетие. Планът е подпечатан и от споразумение с мощните синдикати на компанията в Германия, което цели да се подсигурят работните места и инвестициите в съответните фабрики.
Ръководството на Mercedes засилва стремежа си да превърне едно от най-известните имена в автомобилостроенето в изцяло електрически съперник на Tesla Inc., като ръководителят Ола Калениус отхвърли възможността двама големи китайски акционери да увеличат своите дялове в германската автомобилна група и да създадат блокиращо малцинство.
"Това няма да стане. Ние имаме много добри и здрави отношения с нашите инвеститори", заяви Калениус в интервю за германския всекидневник Handelsblatt.