Продажбите на шведския автомобилен концерн Volvo Car AB са нараснали с 12% на годишна база през ноември до 59 154 превозни средства, съобщава Ройтерс.
„Като цяло търсенето на автомобилите на компанията остава стабилно, особено по отношение на електрическата гамата Recharge“, посочва компанията.
Ръстът на продажбите се ускори в сравнение с октомври, когато увеличението беше 7% спрямо същия месец на 2021 г.
Volvo Cars, която е собственост на китайската автомобилна компания Geely Holding, заяви, че изцяло електрическите превозни средства представляват 20% от продажбите ѝ спрямо 15% за предходния месец. Електромобилите, включително плъгин хибридите, представляват 42% от общите продажби на Volvo спрямо 37% през октомври.
В края на октомври концернът обяви, че по-ниски обеми на продажби на едро през 2022 г., след като отчете спад на оперативната печалба за третото тримесечие на фона на по-високите разходи и по-слабите продажби.
В допълнение, Volvo изтъква, че е била принудена да купува проводници на завишени цени, за да запълни недостига в инвентара. Компанията посочва и по-високите разходи за логистика, които натежават допълнително на финансовото ѝ представяне.
Тримесечната оперативна печалба на Volvo се сви до 22,1 млрд. шведски крони (183,41 млн. долара) спрямо 3,3 млрд. крони през третото тримесечие на 2021 г.
Концернът планира да увеличи дела на електромобилите до 50% от общите продажби към края на десетилетието, следвайки тенденцията на електрификация в цялата индустрия.