Японската автомобилна група Honda Motor Co. ще разработи технология на система от трето ниво на автономност, която ще функционира при различна скорост, стига тя да е съобразена с ограниченията по магистралите, до втората половина на това десетилетие, съобщава Ройтерс.
Компанията се стреми да елиминира смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия, засягащи нейните превозни средства.
През март 2021 г. Honda се превърна в първия автомобилен производител в света, който пусна в продажба автомобил, оборудван със система от трето ниво на автономност.
Това ниво включва технология, която позволява на водачите да гледат филм или да използват смартфона си, докато се намират на шофьорското място без да държат волана. Всичко това може да се случи само при определени условия.
Системата на Honda Traffic Jam Pilot може да се задейства при скорости под 30 км/ч по главни пътища и да остане активна, докато автомобилът не ускори до 50 км/ч.
„Вярваме, че можем да помогнем за намаляване на произшествията, като преследваме технология от трето ниво на автономност, която по същество е за автомобили, които не катастрофират“, изтъква инженерът на Honda Махито Шикама пред журналисти.
Honda се стреми към нулев процент смъртни случаи от пътнотранспортни произшествия, включващи нейни автомобили и мотоциклети в световен мащаб до 2050 г.
Шикама отказа да каже колко скоро Honda ще започне масово производство на своите самоуправляващи се превозни средства, оборудвани със система от трето ниво на автономност. Когато японският производител пусна своя седан Legend с подобна технология миналата година, неговото производство беше ограничено до едва 100 бройки.
Сред съперниците на Honda Mercedes-Benz си осигури одобрение в края на миналата година от германския надзорен орган KBA за своята система за шофиране от трето ниво на автономност.
В началото на ноември Honda обяви, че ще започне полеви тестове на т.нар. микроелектрически превозни средства, оборудвани със система за автономно шофиране, като част от инициатива на японския автомобилен концерн за разработване на услуги за мобилност от следващо поколение. Honda направи демонстрация на своите машини за микромобилност, като първата представлява едноместен автомобил, който прилича на подвижна телефонна кабина. Другата кола е с дизайн на двуместно превозно средство, а третият модел е четириместен, наподобяващ количка за голф.
Стремежите на Honda в сферата на авангардните технологии намериха отражение и в опитите на компанията да търси партньорства с компании от тази област. През септември концернът се споразумя със Stanley Electric за съвместно разработване на технологии от следващо поколение за превозни средства. Компаниите планират да декарбонизират своите вериги на доставка, да консолидират части от своя бизнес и да подобрят ефективността при разработването на продукти.