Китайският електромобилен концерн Xpeng Inc. прогнозира ниски обеми на продажби през последното тримесечие на годината, тъй като оставащите в сила коронавирусни мерки в Китай потискат производството и търсенето на електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Листнатата на борсите в САЩ и Хонконг компания обяви, че очаква да продаде между 20 хил. и 21 хил. електромобила в периода октомври-декември, което би представлявало четвърто поредно тримесечие на спад на тримесечна база.
Базираната в Гуанджоу Xpeng е доставила едва 5101 автомобила през октомври. Концернът очаква приходи за четвъртото тримесечие между 4,8 млрд. юана (677 млн. долара) и 5,1 млрд. юана (720 млн. долара).
Xpeng обяви прогнозата си по време на представяне на своя отчет за третото тримесечие, според който приходите на концерна нарастват с 19% на годишна база до 6,8 млрд. юана, а загубата от 2,38 млрд. юана е по-голяма от очакваното.
През третото тримесечие компанията достави 29 570 превозни средства.
„Настоящата бизнес среда, до голяма степен повлияна от огнищата на Covid и съответните блокировки, оказва силно отрицателно въздействие върху нашите продажби, доставки и обслужване“, признава президентът на Xpeng Браян Гу в интервю за Bloomberg. „Производството на някои ключови компоненти на нашия SUV G9 също беше прекъснато“, добавя той.
Гу посочва, че компанията изпитва известни затруднения при продажбите на по-стари модели, тъй като обновява гамата си чрез „серия от корекции“, за да направи автомобилите „по-пазарно ориентирани“, а не само „технологично ориентирани“.
Xpeng ще продължи да се фокусира върху изцяло електрическите модели, интелигентните технологии и зарядните станции. Междувременно концернът ще свие или прекрати функциите, „които не са основни или няма да генерират ефективна продукция“, допълва Гу.
Компанията ще се опита да подобри своята капиталова ефективност и ще действа по-предпазливо по отношение на контрола върху разходите.
Доставките на Xpeng се понижават на тримесечна база през последните четири отчетни периода. Източник: Bloomberg
„Надяваме се, че общите производствени проблеми ще бъдат решени в началото на следващата година“, изтъква Гу, добавяйки, че е уверен, че компанията може да постигне рентабилност през 2024 г.
Основана през 2014 г., Xpeng все още не е реализирала тримесечна печалба. Компанията, която произвежда електромобили, които се конкурират пряко с Tesla Inc. и BYD Co., а не с листнатите в САЩ Nio Inc. и Li Auto Inc., обеща да постигне рентабилност до края на 2023 г. или през 2024 г. Най-популярният модел на Xpeng е седанът P7.
Подобно на много други автомобилни производители, производството на Xpeng беше прекъснато от новите коронавирусни огнища в Китай. Наложените от Пекин и местните власти ограничение също затрудниха производството и отблъснаха купувачите.
„Вече извършихме организационно преструктуриране и променихме някои от нашите стратегии“, изтъква главният изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопин по време на представянето на тримесечния отчет.