Инвестициите в индустриални проекти в Германия и Европейския съюз (ЕС), като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план, предупреди главният изпълнителен директор на германската автомобилна марка Volkswagen AG Томас Шефер, цитиран от Bloomberg.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, пише Шефер в LinkedIn. „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“, добавя той.
Рамките на индустриално-политическо сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката миналата седмица, „не отговарят на ключови области и не отговарят на предвидените приоритети“, изтъква Шефер.
Енергийната криза в Европа засилва натиска върху това как регионът трябва да отговори на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, на борбата срещу климатичните промени и на разпоредбите, подписани през август от американския президент Джо Байдън, които целят да привлекат производството на електромобили в САЩ, за да се намали зависимостта от Китай по отношение на веригите на доставки.
Представители на ЕС заявиха, че програмата за субсидиране на Вашингтон нарушава правилата на Световната търговска организация (СТО) и дискриминира неамериканските компании.
Програмите на ЕС не се фокусират достатъчно върху „краткосрочното увеличаване, мащаба и индустриализация на производството“, подчертава Шефер, критикувайки това, което той нарича „остарели и бюрократични правила за държавна помощ“.
Volkswagen планира да разполага с шест фабрики за батерии в експлоатация в Европа до 2030 г. чрез своята компания за батерии PowerCo, която направи първа копка на такава фабрика в Германия през юли и обособи съвместно предприятие за 3 млрд. евро с Umicore през септември за производство на катоден материал.