Tesla Inc. стартира сервизна акция, която засяга близо 81 000 електрически автомобила в Китай - повече, отколкото обикновено доставя от фабриката си в Шанхай на месец - поради проблем със софтуера и друг, свързан с предпазните колани, съобщава Bloomberg.
Американският производител на електромобили ще извърши корекции на 70 434 броя внесени автомобила Model S, Model X и Model 3 и 10 127 произведени в Китай автомобила Model 3, информира китайският пазарен регулатор.
Акцията, засягаща Model S и Model X, се отнася до необходимостта от безжична софтуерна корекция за отстраняване на дефект в системата за управление на работата на батерията, който може да доведе до загуба на мощност. Проблемите с Model 3 се отнасят до неправилно монтирани предпазни колани.
Tesla призова всички засегнати собственици на Model 3 да представят своите електромобили за проверка и поддръжка, ако е необходимо, като същевременно призова шофьорите да бъдат „внимателни“, докато шофират.
Концернът ще остави зад себе си една трудна година по отношение на Китай, най-големияелектромобилен пазар в света, на фона на редица регулаторни предизвикателства и спад в търсенето заради нарушените вериги на доставка и коронавирусните ограничения, наложени от Пекин и местните власти.
Доставките на Tesla през миналия месец спаднаха до 71 704 броя от рекордните 83 135 броя, записани през септември, което в крайна сметка принуди компанията да понижи цените на своите модели.
Tesla също така променя маркетинговия си подход в Китай, тъй като жестоката конкуренция в лицето на местните играчи като BYD Co. и забавянето при продажбите излагат на риск плановете ѝ за растеж на пазара.
Въпреки че американският концерн наскоро разшири капацитета на своята фабрика в Шанхай до около 1 милион автомобила годишно, времето за доставка на поръчаните превозни средства беше намалено до едва една седмица от цели 22 седмици по-рано тази година – знак, че продажбите се свиват.
Tesla се сблъсква и с много критики по отношение на безопасността на своите продукти, продавани в Китай, след скорошната катастрофа в югоизточната част на страната, при която загинаха двама души.
Започналата в петък сервизна акция не е първата за компанията в Китай, въпреки че мащабът ѝ е по-малък от предишните.
През юни миналата година Tesla трябваше да направи софтуерна корекция на повече от 285 000 автомобила или голяма част от превозните средства, които е доставила в страната през последните години, за да се справи с проблем с безопасността, идентифициран от регулаторите.