Stellantis използва изоставено летище в източната част на Франция, за да съхранява новопроизведените автомобили, които са готови за доставка, но не могат да бъдат изпратени или съхранявани във фабриката на концерна в Сошо поради безпрецедентни логистични проблеми, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Автомобилните производители в цяла Европа се сблъскват с проблеми при доставките на готовите автомобили до клиентите поради недостиг на шофьори в тежкотоварния транспорт и на капацитет при железопътния транспорт.
Докато няколко хиляди новопроизведени коли чакат да бъдат изпратени до купувачите от завода в Сошо, където се сглобяват моделите Peugeot 3008 и 5008, Stellantis предприе нестандартна мярка, като реши да използва бившето военно летище Malbouhans, за да съхранява там временно автомобилите.
„Това изоставено летище сега се използва за съхранение на автомобили, произведени в Сошо“, изтъква един от източниците.
Говорител на автопроизводителя каза, че "осигурява допълнителни пространства и повърхности за съхранение на автомобили", но отказа да сподели подробности.
Представител на работническата организация заяви, че Stellantis произвежда около 1100 коли на ден в Сошо, но има възможност да изпраща само по около 800 превозни средства.
„Налице са големи проблеми с доставките на нови превозни средства“, споделя във вторник Жером Бусар, представител на профсъюза CGT във фабриката в Сошо, която се намира близо до границата с Швейцария. „Има около 4000 превозни средства, блокирани на нашите паркинги и дори извън обекта към вчера на обяд“, добавя той.
Stellantis потвърди проблемите с логистиката, без да уточни броя на превозните средства, които чакат да бъдат превозени, тъй като цифрите се променят постоянно. Логистичните проблеми засягат цялата автомобилна индустрия, като компанията работи, за да намери решение.