Toyota Motor Corp. се подготвя да представи обновения Prius – модела, който превърна японския автомобилен концерн в глобален знаменосец на налагането на екологичните превозни средства преди повече от две десетилетия, пише Bloomberg.
Носителят на „Оскар“ Леонардо ди Каприо караше Prius. Да притежаваш такъв автомобил се считаше за престижно, символ на определен социален статус. През годините хибридното задвижване беше интегрирано и в други продукти на Toyota, след което бе възприето и от нейните конкуренти, като продажбите нараснаха с милиони.
Въпреки че бензиновият хечбек – комбиниращ двигател с вътрешно горене, електрическо мотор и батерия – проправи пътя за моделите на Tesla и други напълно електрически превозни средства, сега вече се приема като остаряла технология, която няма бъдеще.
През последните няколко години продажбите на Prius спаднаха. След пика през 2010 г., когато бяха продадени повече от 500 хил. броя по целия свят, започна серия от постепенно понижение. Клиентите са купили малко по-малко от 86 хил. броя Prius през миналата година. Други хибриди на Toyota, като RAV4, се представят значително по-добре.
До момента Toyota е продала около 4,75 млн. автомобила Prius – това не е лесен за постигане подвиг. Tesla едва сега премина границата от 3 млн. продажби, като тук влизат Roadster, Model S, X, 3 и Y.
Toyota ще представи новия Prius в сряда по време на специално събитие в Токио. Туитове в официалния профил на автомобилния производител, както и други изображения, публикувани из интернет, предполагат по-спортен външен вид. Използва се надсловът Hybrid Reborn.
Обем на продажбите на Prius от 1998 г. досега. Източник: BNEF/Toyota
До известна степен вероятно няма значение дали новият Prius отново ще стане най-продаваният модел. Разбира се, Toyota би искала това, но хибридната технология вече е широкоразпространена в продуктовата линия, включително в рамките на марката Lexus.
А електромобилите, през това време, засенчиха хибридите като потенциал и продажби.
Стартъпите и традиционните автопроизводители поеха контрола върху пазара на коли с алтернативно задвижване, докато все повече потребители и анализатори се подготвят за електромобилната ера.
Въпреки че почти всички са съгласни, че електромобилите са бъдещето на леките коли, големият въпрос е кога те ще се превърнат в основен двигател на пазара. Някои твърдят, че това вече се случва. Други, включително Toyota, бяха наказани от гледна точка на общественото мнение и фондовите борси, след като заявиха, че това време все още е далеч.
Трябва да се има предвид, че през 2021 г. са били произведени 70,6 млн. автомобила, от които само 4,5 млн. са електрически, изчислява BloombergNEF.
Междувременно Toyota продължава да променя хибридната формула, смятайки, че това задвижване ще послужи като мост към чистата електрическа мобилност.
Crown, премиум модел, който навлиза на американския пазар, след като вече десетилетия се предлага в Япония, ще бъде оборудван с Hybrid Max. Новото задвижване съчетава турбо двигател, два електрически мотора и шестстепенна скоростна кутия. Това е хибрид, който ще създава усещането за т.нар. мъсъл автомобили.
Остава въпросът дали новият Prius ще предлага същата технология. Вероятно. Ще продължи ли Toyota да залага на Prius и хибридите? Определено.
преди 1 година Чекаме да видим ... фен съм на prius-а ... дебна за некой от Швейцария , ама много редко излизат , не си ги продават хората ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар