IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

CATL ще помага на Индонезия да създаде „зелена“ индустрия за електромобилни батерии

Две от китайските фабрики на производителя са единствените съоръжения за производство на батерии в света, сертифицирани като нисковъглеродни

11:27 | 14.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Йънг Лиу, председател на тайванската технологична група Foxconn, заяви по време на Business 20, че търси сътрудничество с компании в страни за развитие на техните електромобилни екосистеми – включително в Индонезия чрез местата въгледобивна компания Indika Energy. Според Лиу развитата екосистема е не само „ключ към [една] устойчива икономика“, но също така „има потенциала да повлияе на брутния вътрешен продукт (БВП) на дадена страна... да диверсифицира [нейната] верига на доставки и да създаде повече работни места“.

Foxconn и Indika проучват планове за производство на батерии, електрически автобуси и мотоциклети, както и изграждане на станции за смяна на батерии в Индонезия.

Но някои западни производители като Tesla, които според наличната информация са водили преговори за инвестиции в Индонезия, се въздържат от поемане на твърди ангажименти поради опасения за околната среда, свързани с добива и преработката на никел. Екоактивисти и индустриални анализатори изтъкват силно замърсяващия характер на добива на метала и големия въглероден интензитет на Индонезия, където 60% от производството на електроенергия се покрива от въглища.

BloombergNEF посочва в нов доклад, че Индонезия се класира на 22-ро място по отношение на веригата на доставки на литиево-йонни батерии за 2022 г., където се оценяват 30 държави и тяхната привлекателност като дестинация за производство на батерии – нареждайки се след Турция, Индия и Виетнам.

Въпреки че това представлява напредък за Индонезия, която година по-рано заема 25-о място, оценката за устойчиви инвестиции (ESG) все още влияе негативно на нейните екологични резултати, според които страната се класира на последно място от всички 30 държави в проучването.

Все пак се очаква Индонезия да напредне до 18-о място през 2027 г., тъй като се превръща във все по-привлекателна дестинация за индустрията за батерии, добавят от BNEF.

Страната, междувременно, се очаква да съставлява половината от предвидените 50 гигаватчаса (ГВтч) производствен капацитет за батерийни клетки в Югоизточна Азия до 2025 г., следвана от Малайзия, Тайланд и Виетнам, става ясно още от проучването. За сравнение, само американската гигафабрика на Tesla осигурява на производителя на електромобили 30 ГВтч, посочва Колин Маккерахър, ръководител на отдела за напреднал транспорт в BNEF.

CATL обяви през април 5,97 млрд. долара съвместни инвестиции с държавната индонезийска миннодобивна компания Aneka Tambang и IBC. Министърът по морските въпроси и инвестиции на Индонезия, Лухут Панджайтан, заяви, че инвестиционните планове на CATL ще обхванат „цялостната верига на доставки на литиевите батерии, от мината до модула и рециклирането“.

Китайската компания създаде в Индонезия QMB New Energy Materials, съвместно предприятие с китайския производител на неръждаема стомана Tsingshan Holding Group и водещия производител на батерии GEM. През септември QMB откри завод за материали за батерии в огромен комплекс за обработка на никел в провинция Централен Сулавеси, контролиран от Tsingshan.

„Надяваме се до 2024 г. да можем да произвеждаме литиево-йонни батерии тук с CATL“, изтъкна Панджайтан в кулоарите на срещата Business 20.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:27 | 14.11.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още