Печалбата на Nissan Motor Co. за второто фискално тримесечие нараства с 45%, като японският автомобилен концерн рязко повиши целогодишните си прогнози, подкрепен от съкращаването на разходите, по-високия марж и по-слабата йена, съобщава Ройтерс.
Голямата тримесечна печалба е в рязък контраст с несигурността около начина, по който Nissan и неговия френски съюзник Renault Group възнамеряват да прекроят по-широкия алианс, в който влиза още Mitsubishi Motors.
Във вторник Renault обяви, че планира да удвои оперативния си марж през следващите години, докато се впуска в по-дълбоко преструктуриране, за да раздели бизнеса си с електрически автомобили и този с двигатели с вътрешно горене и да поеме външни инвеститори.
Френският автомобилен производител се опитва да убеди Nissan да инвестира в електромобилния си бизнес, предлагайки да намали своя дял в японската компания.
Разговорите с Renault продължават, споделя главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида по време на пресконференция относно финансовия отчет.
Компанията отчете оперативна печалба за второто фискално тримесечие в размер на 91,7 млрд. йени (630 млн. долара), което надхвърля пазарните очаквания за печалба от 88,2 млрд. йени, според анкета на Refinitiv.
Тримесечен финансов отчет на Nissan Motor Co. Източник: Nissan
Nissan повиши прогнозата си за оперативната печалба за цялата година до 360 млрд. йени от 250 млрд. йени преди това, което е над оценката на анкетирани анализатори за 335 млрд. йени.
„Глобални проблеми като недостига на полупроводници и прекъсванията във веригата на доставки, предизвикани от пандемията, както и растящите цени на енергията и суровините, оказаха по-голямо въздействие върху нашия бизнес, отколкото първоначално очаквахме“, признава Учида. „Въпреки тези предизвикателства обаче, нашите бизнес резултати показват стабилно възстановяване и надхвърлят прогнозите ни“, добавя той.
През октомври Nissan беше принуден да преустанови приема на нови поръчки за някои превозни средства в Япония поради продължаващите прекъсвания във веригата на доставки.
Междувременно се очаква обновяването на алианса Nissan-Renault да доведе до намаляване на дела на Renault в Nissan - в съответствие с желанията на японския автомобилен производител за по-равностойно партньорство.
Renault притежава 43% от Nissan, докато Nissan държи 15% от французите. Делът на Renault в Nissan може да бъде намален до 15%, според източници, запознати с дискусиите.
Освен това се очаква Nissan да купи дял в предприятието на Renault за електромобили, с кодово име Ampere, наред с други инвеститори, въпреки че френският автомобилен производител ще запази мажоритарен дял.