IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lamborghini е обмисляла листване още преди VW да изиска от марките такива планове

Първичното публично предлагане разкрива на обществеността колко стабилно стои дадена компания по отношение на бъдещето, изтъква шефът на италианската марка

15:20 | 07.11.22 г.
Главният изпълнителен директор на Lamborghini Щефан Винкелман. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният изпълнителен директор на Lamborghini Щефан Винкелман. Снимка: Bloomberg L.P.

Porsche AG не е единствената марка в рамките на Volkswagen AG, която се е подготвяла за първично публично предлагане (IPO), става ясно от интервю с главния изпълнителен директор на Lamborghini Щефан Винкелман. След като най-рентабилният бранд на германската група излезе на борсата в края на септември в най-голямото листване в Германия за последните 25 години, италианският производител на суперавтомобили сподели, че разработва подобна стратегия много преди Volkswagen да поиска от всяка марка да представи план за евентуално IPO, пише Bloomberg.

„Работим върху това с други агенции, за да осигурим яснота“, споделя Винкелман. „Като марка ние правим това от дълго време, за да покажем колко струваме, каква стойност имаме. Допреди известно време това не беше ясно“, признава той.

Porsche се превърна в най-ценния производител на автомобили в Европа миналия месец, когато пазарната му капитализация изпревари тази на Volkswagen само седмица след листването на марката на борсата във Франкфурт. Дебютът на производителя на емблематичния модел 911 представлява смела стъпка в посока публичните пазари, които до голяма степен останаха бедни откъм листвания през по-голямата част от годината.

Изпълнителният директор на Volkswagen Оливер Блуме каза, че приема листването като начин за отключване на допълнителна стойност за марките на групата, които включват също Audi и Bentley.

Според Винкелман IPO-то може да покаже на обществеността колко солидна е една марка по отношение на бъдещето. „Имаме ясна представа и стратегия за това“, добавя той.

Доставките на Lamborghini нараснаха с 8% до 7430 автомобила през първите девет месеца на годината. Оперативната печалба на компанията се увеличи с 69% до 570 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:20 | 07.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още