От 2025 г. нататък Европа ще внася повече автомобили, отколкото ще изнася, твърдят консултантите по управление PwC.
„Китай се превръща в масов износител на електромобили", пишат експертите от бранша в проучване, публикувано в петък: „Докато китайските производители продават все повече BEV в Европа, европейските и американските производители все повече преместват производството си на BEV в Китай". BEV е английското съкращение за автомобили с електрическо задвижване, припомня DPA.
Миналата година европейските производители на автомобили са изнесли само 35 хил. електромобила от Китай за Европа, но тази година се очаква броят им да нарасне до 66 хил. В рамките на три години почти 800 хил. автомобила китайско производство могат да бъдат продадени в Европа, като около 330 хил. от тях ще дойдат от китайските заводи на европейските автомобилни компании.
„Това развитие означава, че през 2025 г. Европа вече може да достигне преимущество на вноса от повече от 22 хил. превозни средства (автомобили с вътрешно горене и електрически автомобили)", се казва в проучването на PwC. През 2015 г. Европа все още имаше излишък от 1,7 млн. автомобила.
Старият континент като място за развитие на автомобилостроенето е подложен на натиск от няколко страни, казва Йорн Нойхаузен, ръководител на отдел "Електромобилност" в PwC Strategy&Germania: „Освен нарушените вериги за доставки, производителите в Европа се борят най-вече с повишените цени на енергията“. Освен това в САЩ и други страни се провеждат активни индустриални политики, които насърчават определени отрасли и локализират веригите за доставки, пояснява експертът.
Европейските производители се борят с проблеми с доставките и разчитат основно на скъпи BEV модели. От друга страна, китайските производители вече предлагат в Европа достъпни електрически модели с нови технологии и концепции. „В резултат на това виждаме, че нито един европейски модел не попада в топ 5 на най-продаваните електромобили в света", казва експертът от PwC Феликс Кунерт.
Германските производители на автомобили са увеличили пазарния си дял в Китай до 4,1% през първите три тримесечия на тази година. Но у дома те усещат нарастваща конкуренция от страна на китайските производители: „Въпреки че засега играят незначителна роля в Европа, до 2030 г. те биха могли да завладеят около 5% от европейския пазар на BEV“.
преди 2 години До: khao... Неще ве , тука си седи в панелката и драще с/у ЕС ... Не знам що така ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: andy... Объл , голема мъка са ти китайските шитове ... Не можеш да живееш без миризмата на китайски мyхал ... :))) ... Не стигат ли рублите вече , нали курса е висок ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: 0pk... В момента за китайски трошляк се чака м/у 3 и 6 месец и то с аванс поне 15-20к . Един месец преди да дойде , ти звънят и те сюрпризират с нова цена , щото нали така сега ама . И цената колкото на европейска става ... :))) ... Иначе рекламите всички ги четем ... За европейска кола се чака 2 месеца макс , каквото си поръчал това получаваш ... Тва как ще се напълни в ЕС с китайски джонки , щото нема да има европейски можете да си го разметате пред блока на пейките на по бира ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: andy прав си... сега е времето да емигрираш към русия, преди билетите да са станали скъпи от наплива емигриращи германци... айде, газзз че иде тежка зима и само русия ще остане, хахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И не само автомобили. Скоро време нищо няма да се произвежда в Европа. Счупят ли немската икономика всичко останало ще потъне. А целта е точно тази и върви с бързи темпове. Прочетете доклада на корпорацията РАНД. Крайната цел е икономическа разруха на Европа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години абсурд... верно е се забавиха с електрификацията, заради смотаното немско автомобилно лоби, но това да стене нетен вносител е повече от абсурно... и това след 2 години! Пак измисляте несъществуващи кризи, сигурно някой е платил зада изпросите държавна помощ или нещо подобно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007, ми като няма да има други - ще се кара каквто докарат китайците. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да ве ... Китайските лъскави трошляци , ще се продава в ЕС , и то преобладаващо ... :))) ... две от трите позиции на китайските коли в топ 5 трудно могат да се нарекат коли , според европейските стандарти ... Гледах им клипове в мрежата , в кабината е едно тропане , ръмжене на ел.двигателя , скърцане , едни груби пластмаси навсякъде ... нема такава мизерия ... Минало и заминало покрай колите ... :))) ... Не ми се мисли за краш-тестовете на такива каруци ... Недоразумения някакви , като ладите !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Мирише на деиндустриализация? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години То хубаво война, доставки, но и производителите разчитат на изключително скъпи модели и се опитват да направят автомобила лукс. Обществото ще наложи на ЕК да ограничи митата за автомобили (не само електрически) и не само от Китай. Не може с лека ръка да премахнеш свободата на придвижване в Европа след 50г абсолютна свобода (в западна Европа). отговор Сигнализирай за неуместен коментар