Шведският автомобилен концерн Volvo Cars обяви, че продажбите му са нараснали през октомври на годишна база със 7% до 54 317 автомобила. През третото тримесечие продажбите на дребно на компанията са се понижили с 8 на сто до 138 хил. автомобила.
„Като цяло основното търсене на автомобилите на компанията остава стабилно, особено за нейната гама от изцяло електрически и плъгин хибридни автомобили“, изтъква производителят, цитиран от Ройтерс.
Volvo Cars, която е мажоритарна собственост на китайската Geely Holding, заяви, че изцяло електрическите превозни средства представляват 15% от продажбите ѝ. Делът на електрическите модели от общите продажби през октомври достига 37%, като тук влизат и плъгин хибридите.
Миналата седмица концернът обяви, че очаква по-ниски обеми на продажби на едро през 2022 г., след като отчете спад на оперативната печалба за третото тримесечие на фона на по-високите разходи и по-слабите продажби.
В допълнение, Volvo изтъква, че е била принудена да купува проводници на завишени цени, за да запълни недостига в инвентара. Компанията посочва и по-високите разходи за логистика, които натежават допълнително на финансовото ѝ представяне.
Тримесечната оперативна печалба на Volvo се сви до 22,1 млрд. шведски крони (183,41 млн. долара) спрямо 3,3 млрд. крони през третото тримесечие на 2021 г.
Концернът планира да увеличи дела на електромобилите до 50% от общите продажби към края на десетилетието, следвайки тенденцията на електрификация в цялата индустрия.
През юли компанията обяви, че напусна Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) поради различни позиции относно електрификацията.
„Ние ще бъдем изцяло електрическа компания пет години по-рано от това, така че защо да не заявим публично, че смятаме, че това е най-доброто нещо за нашия бизнес модел, нашите клиенти и за планетата“, изтъкна главният изпълнителен директор на Volvo Джим Роуън в интервю за Automotive News Europe през юни.