Китайският производител на електрически автомобили Nio Inc. изостава от очакванията както по отношение на производството, така и при доставките през октомври на фона на оставащите в сила анти-Covid ограничения в някои китайски провинции, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Производството в заводите на Nio в Хъфей, провинция Анхуей, също е било засегнато от прекъсвания в доставките на някои компоненти.
Компанията, чиито акции се търгуват в САЩ, се опитва да наложи приетите от Пекин системи от затворен цикъл във фабриките, при които работниците трябва да останат да живеят известно време на работното място, като по този начин производството може да продължи дори когато е налице анти-COVID блокада. Усилията на Nio обаче се провалиха поради недостига на компоненти, посочва друг източник, пожелал анонимност.
Прекъсванията са довели до загуба на около 7000 електрически превозни средства в производството на концерна, което означава, че доставките му са намалели с около 5000 броя.
Във вторник Nio отчете 10 059 доставки за октомври, което е със 7,5% по-малко от данните през септември, но на годишна база представлява ръст от 174,3%. Производството в двете фабрики вече е частично възобновено, добавят източниците.
Представител на Nio отказа коментар по темата. Китайското издание 36kr по-рано съобщи, че коронавирусните ограничения са повлияли негативно върху производството на Nio.
В съответствие с политиката на Китай за нулева толерантност към коронавируса, известна като Zero Covid, властите в Хъфей затвориха много производствени съоръжения и обществени сгради, включително кина, фитнес зали, интернет кафенета и барове, поради местните огнища. Присъствените занятия в училищата са спрени, като колежите също са обект на системата от затворен цикъл.
Опитът на Nio показва как китайският подход към пандемията преобръща устоите на бизнеса във втората по големина икономика в света, като това засяга фабричните операции и веригите на доставки. Въпреки че системите на затворен цикъл позволяват на компаниите да продължат да работят, те оказват влияние върху работниците, чието придвижване е силно ограничено.
Работниците напускат най-големия завод за сглобяване на iPhone в света в Джънджоу, Централен Китай, след като набързо въведените коронавирусни ограничения оставиха голяма част от служителите, общо около 200 хил. души, да живеят в неадекватни условия. Tesla Inc. успешно използва затворения цикъл, за да възобнови производството по време на продължилата около месец блокада в Шанхай.
Базираната в Шанхай Nio има две фабрики в провинция Анхуей. Първата, в която компанията работи в сътрудничество с Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., може да произвежда до 240 хил. автомобила годишно, докато другата, която започна масово производство по-рано тази година, съвсем наскоро постигна пълен капацитет. В нея се сглобява най-новият модел на Nio - седанът ET5.
През октомври Nio пусна в продажба на европейския пазар своите модели ET7,EL7 и ET5. Потребителите в Норвегия, Германия, Нидерландия, Дания и Швеция могат да поръчат тези електромобили чрез схемата NIO Subscription.