Ръстът на печалбата на Porsche AG не успя да впечатли инвеститорите, тъй като опасенията за насрещния вятър през последните месеци на годината натежаха върху акциите на производителя на луксозни автомобили, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на най-печелившата марка от групата на Volkswagen скочи с 41% до 5,05 млрд. евро през първите девет месеца на годината спрямо същия период на 2021 г., отчасти поради валутните ефекти. Въпреки това компанията не повиши насоките си за цялата година, което предполага, че текущото тримесечие може да се окаже по-предизвикателно.
„В тази волатилна и трудна пазарна среда демонстрираме способността ни да работим на печалба, по-специално чрез дисциплина при разходите и атрактивен продуктов микс“, заяви главният финансов директор на Porsche Луц Мешке.
Концернът се подготвя за допълнително ускоряване на инфлацията и нарастване на разходите за суровини, които се очаква да натежат върху продажбите, но търсенето засега остава относително устойчиво, особено при премиум превозните средства. По-рано през седмицата Mercedes-Benz AG обяви, че очаква силни доставки на своите модели от най-висок клас, които ще помогнат на компанията да се предпази от забавящата се глобална икономика.
Междувременно Volkswagen AG се размина с очакванията за печалбата през третото тримесечие, тъй като компанията все още се сблъсква с проблеми във веригите на доставки, а Ford Motor Co. понижи прогнозата си за целогодишната печалба поради недостига на чипове и повишените разходи за доставки. И двете компании отписват над милиард долара поради експозицията си към стартъпа за автономни превозни средства Argo AI, който прекрати дейност в четвъртък.
Спад в цената на акциите
Книжата на Porsche поевтиняха с цели 3,8% в първите часове от редовната търговия на борсата във Франкфурт. Компанията се завърна на фондовия пазар в края на миналия месец чрез най-голямото листване в Европа от десетилетие насам.
Porsche стана най-ценният автомобилен производител в Европа по-рано този месец, когато пазарната му капитализация изпревари тази на VW седмица след първичното публично предлагане (IPO), реализирано във Франкфурт.
Компанията е с крачка напред спрямо конкурентите си, включително Ferrari NV и Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, когато става въпрос за електрификация на продуктовата гама. Taycan EV изпревари по продажби 911 през миналата година и сега Porsche се готви да представи изцяло електрическа версия на Macan, като първите доставки на модела се очакват през 2024 г.
Доставките на Porsche през първите три тримесечия нарастват с 2% до 221 512 автомобила, като продажбите на конвенционалния 911 – най-печелившият модел на бранда – скачат с 9%.