Книжата на Michelin поевтиняха с над 4% в сутрешната борсова търговия, след като френският производител на автомобилни гуми понижи някои от своите очаквания за настоящата фискална година и отложи планираната актуализация пред инвеститорите с няколко месеца, тъй като ускорената инфлация затруднява прогнозите, съобщава Bloomberg.
„Хиперинфлацията“ се очаква да увеличи разходите тази година с до 2,6 млрд. евро, каза главният финансов директор Ив Шапо по време на конферентен разговор във вторник. Той се позовава на "рязкото" увеличение от август на разходите за транспорт, суровини, труд и енергия.
Тези проблеми накараха Michelin да отложи своя ден на капиталовите пазари, първоначално планиран за следващия месец, за март или април 2023 г. Бизнес условията остават предизвикателни и е „твърде рано“ да се отговаря на каквито и да било въпроси, свързани с 2023 г., посочва Шапо.
Компанията ще публикува насоките за следващата година в средата на февруари, когато се очаква да представи финансовите резултати за цялата година, добавя Шапо.
Michelin снижи прогнозата си свободния паричен поток за 2022 г. до 700 млн. евро от 1,2 млрд. евро преди това, най-вече поради ускорената инфлация, изтъква още финансовият директор.
Намаляването на насоките за свободния паричен поток „е обезпокоително“, пише анализаторът на RBC Том Нараян в бележка до клиенти.
Въпреки че производителите на автомобили запазват финансова стабилност на фона на силното търсене и покачването на цените на техните превозни средства, икономическите сътресения вече оказват влияние на техните доставчици.
BASF SE предупреди, че разходите на компанията за доставки на природен газ само за Европа са нараснали с около 2,2 млрд. евро през първите девет месеца на годината, подчертавайки въздействието, което растящите цени на енергията имат върху някои от най-големите индустриални имена в региона.
През юли Michelin понижи перспективите си за глобалното търсене на гуми поради несигурността относно икономическия растеж, тъй като турбуленцията при веригата на доставки продължава да притиска автомобилното производство. Главният изпълнителен директор Флоран Менего споделя как компанията ускорява автоматизацията в своите заводи, за да се противопостави на „троен инфлационен шок“ върху цените на енергията, суровините и транспорта.
Michelin успява да прехвърли част от тежестта от растящите разходи върху производителите на автомобили, въпреки че преговорите са били трудни, признава от своя страна Шапо.