Mercedes-Benz AG очаква целогодишната печалба за 2022 г. да бъде поне с 15% по-висока от тази за 2021 г. и повиши прогнозата си за оперативния марж за своя автомобилен бизнес, след като отчето почти трикратно по-висока печалба през третото тримесечие спрямо нивата преди пандемията от коронавирус, съобщава Ройтерс.
Германската автомобилна група очаква марж на оперативната печалба за 2022 г. от 13-15% за автомобилния си бизнес и възвръщаемост от 9 до 11% за своите операции с търговски превозни средства. Предишната оценка на компанията беше за марж от 12-14% за автомобилния бизнес и 8-10% за микробусите.
Значителният ръст на рентабилността на Mercedes отразява обещанието, което компанията направи през 2020 г. – тогава все още като Daimler Group – да намали фиксираните разходи и тези за развойна дейност с над 20% до 2025 г.
През третото тримесечие на 2019 г. бизнесът на Mercedes за автомобили отбеляза 1,4 млрд. евро печалба при 23,5 млрд. евро приходи, но през същото тримесечие на тази година компанията спечели 4,03 млрд. евро при 28,2 млрд. евро приходи.
Тримесечен отчет на Mercedes-Benz AG. Източник: Mercedes
„Правим компанията по-устойчива и задаваме темпа за следващите месеци, докато продължаваме да ускоряваме нашата трансформация“, заяви главният финансов директор Харалд Вилхелм, цитиран от Ройтерс.
Печалбата на цялата група достига 5,2 млрд. евро за периода юли-септември, като приходите нарастват с около 20% до 37,7 млрд. евро при коригирана възвръщаемост от 14,5% за автомобилния бизнес и 12,7% за операциите с търговски автомобили.
Mercedes-Benz Vans отбелязват ръст на продажбите с малко под една пета до 104 хил. автомобила, като продажбите на електрически ванове са нараснали с една трета от началото на годината.
Продажбите на луксозни автомобили тласкат нагоре приходите, съставлявайки 15% от общите продажби на автомобили за Mercedes през третото тримесечие.
Компанията предупреди, че високият инфлационен натиск и продължаващите затруднения във веригата на доставки затрудняват перспективите.
Въпреки това Mercedes очаква малко по-високи продажби през четвъртото тримесечие в сравнение с миналата година.