Американският автомобилен концерн General Motors Co. (GM) отчете по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие и потвърди своите целогодишни перспективи, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на компанията възлиза на 3,3 млрд. долара в сравнение с 2,4 млрд. долара година по-рано. Приходите се увеличават до 41,9 млрд. долара спрямо 26,8 млрд. долара за същото тримесечие на 2021 г.
Оперативният паричен поток на концерна е положителен и възлиза на 6,502 млрд. долара в сравнение с отрицателен поток от 2,602 млрд. долара през предходната година.
Маржът на GM се понижава до 7,9% от 9% година по-рано.
Компанията очаква нетна печалба за 2022 г. между 9,6 млрд. и 11,2 млрд. долара както и оперативна печалба между 13 млрд. и 15 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор Мари Бара се позова на стабилизирането на веригите на доставки, като заяви, че компанията „активно управлява насрещния вятър, пред който сме изправени“.
Финансов отчет на General Motors Co. за третото тримесечие на 2022 г.
GM заяви, че е увеличил до 8% дела си от пазара на електрически превозни средства в САЩ през тримесечието, благодарение на рекордните продажби на Chevrolet Bolt и Bolt EUV.
По-рано този месец GM обяви, че планира да пусне редица електрически превозни средства в отвъдграничните си пазари, включително в Европа, откъдето почти напълно се беше оттеглил. Компанията ограничи голяма част от своите операции извън САЩ, с изключение на Китай и Латинска Америка, откакто се сблъска с банкрут през 2009 г. Но с подобряването на своето финансово състояние GM сега ще се опита да се завърне на някои пазари, които беше изоставил в близкото минало.
Компанията иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2025 г., като планира да произвежда 1 млн. от тях годишно само в Северна Америка.
GM фалира и беше национализирана през 2009 г. и продължи да рационализира неработещите си бизнеси, предимно дейностите в чужбина, дори след като излезе от държавен контрол през 2013 г. Освен това се оттегли от Европа и Индия и съкрати дейността си в Австралия и Тайланд. Компанията продаваше по над 9 млн. превозни средства в световен мащаб до 2017 г., но обемите спаднаха до около 6 млн. броя, след като GM преразгледа операциите си в чужбина.