Правителството на Индонезия води преговори с американския автомобилен концерн Ford Motor Co. и с неговия южнокорейски конкурент Hyundai Motor Co. за обособяване на местни операции, свързани с електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки индонезийският министър по икономическите въпроси Аирланга Хартарто.
Ford, миннодобивната компания с фокус върху никела Vale Indonesia и китайската Zhejiang Huayou Cobalt обявиха още през юли, че са подписали необвързващ меморандум за сътрудничество за изграждане на завод в Индонезия за извличане на никелови химикали.
Според Хартарто Индонезия води преговори още с Hyundai и производителя на батерии за електромобили LG Energy Solution, които също обмислят инвестиции в страната. Съгласно споразумението двете южнокорейски компании ще инвестират общо 1,1 млрд. долара за изграждане на завод за клетки в Карауанг, източно от Джакарта, като собствеността върху бизнеса ще бъде разделена поравно. Индонезийското правителство се съгласи да предложи стимули и награди в подкрепа на изграждането на завода.
През октомври 2021 г. Индонезия привлече тайванската Foxconn като инвеститор в сферата на електромобилите. Правителството заяви, че компанията "планира да произвежда" електрически превозни средства и батерии на територията на страната.
„Разполагаме със суровини за технологии за електромобилни батерии“, заяви Хартарто по време на конференция в Центъра за стратегически и международни изследвания, Вашингтон. Доставките на никел, добит в Индонезия, както и капацитетът за производство на полупроводници, „могат да подкрепят автомобилната индустрия на САЩ“, добавя индонезийският министър.
Чуждестранният бизнес проявява силен интерес към Индонезия заради големите запаси от никел, ключова суровина при производството на батерии за електромобили. Само през 2020 г. Индонезия е произвела приблизително 760 000 тона никел и разполага с още 21 милиона тона запаси, посочва Геоложката служба на САЩ.