На пазара в Китай има 20-30 компании за електрически превозни средства, които разполагат с търговско издържани продукти. Съществуват и традиционни компании, като Geely и SAIC, които основават марки за електромобили. Има и технологични компании, които искат да се наложат на този пазар. Цялата тази конкуренция е добра, защото тласка индустрията напред, изтъква в интервю за Automobilwoche основателят на китайският електромобилен концерн Nio Inc Уилям Ли.
По отношение на европейския пазар Ли посочва, че има сериозна конкуренция в лицето на традиционните автомобилни производители. Освен това компании като Mercedes-Benz AG, BMW AG и Audi AG се представят силно и в Китай, пазар, който се превърна в техния основен източник на приходи през последните години.
„Предстои ни да извървим дълъг път, преди да станем толкова силни“, признава Ли. „Според мен обаче в момента автомобилната индустрия е един от най-отворените пазари. И ако може да постигнем успех в Китай, значи може да направи това и навсякъде другаде“, добавя основателят на Nio.
Според Ли електрическата мобилност е решението за автономните превозни средства, а не водородните технологии. „Превозното средство се превръща в мобилно жилищно пространство, а това е възможно само с електрическа кола“, изтъква той.
Ли обаче не предоставя прогнозни числа относно продажбите за 2022 г. „Ние се интересуваме от удовлетвореността на клиентите. На първо място, това е важно за нас“, подчертава той. „Моята цел за Европа е след три години Nio да стане марката с най-висока клиентска удовлетвореност“, добавя Ли.
Той е категоричен, че ако на Tesla са ѝ трябвали 16 години, за да се превърне в това, което е в момента за електромобилния пазар, на Nio няма да са ѝ нужни толкова години.
Според вицепрезидента на Nio Хю Зан Джан продажбите на компанията нарастват. Nio достави почти 13 хил. превозни средства през юни, което представлява ръст от 60% в сравнение със същия период на миналата година. Това е рекорд в рамките на един месец. Увеличението за второто тримесечие възлиза на 14,4% до 25 хил. автомобила.
Nio е успяла да продаде повече от 200 хил. превозни средства от своето основаване. В момента компанията разполага с общ годишен производствен капацитет от 600 хил. електрически коли в лицето на своите два завода в Китай.
За да се конкурира по-успешно с европейските компании на тяхна територия, Nio планира да разгърне мрежа за размяна и лизинг на батерии, за да намали разходите за потребителите. Концернът иска да построи 1000 станции за замяна на батерии извън Китай до 2025 г., повечето от които ще бъдат разположени в Европа, за да обслужва разширената гама електромобили, които ще започне да продава тази година в Германия и на други пазари.