Автомобилните производители в Китай доставиха рекорден брой превозни средства на дилърите през първите девет месеца на годината, въпреки че търсенето на дребно се забавя, което сигнализира, че отливът при търсенето може да продължи и през следващата година, съобщава Ройтерс, цитирайки водеща китайска брокерска компания.
Автопроизводителите са доставили 1 милион превозни средства на дилъри в Китай през първите девет месеца на тази година, рекорден обем за най-големия автомобилен пазар в света, изтъкват анализатори от China Merchants Bank International (CMBI).
През септември доставките до дилърите се повишиха с 33%, докато продажбите на дребно нараснаха само с 9%, което означава, че запасите на дилърите се увеличават, тенденция, която може да създаде излишък, който ще натежи върху продажбите през следващата година, добавят експертите.
Анализаторите на CMBI използват данни за регистрация на автомобилни застраховки, за да разграничат продажбите на дребно отделно от доставките на едро до дилърите.
Разминаващата се тенденция в доставките до дилърите и продажбите на дребно „ни кара да бъдем силно загрижени за обема на продажбите на едро на производителите на автомобили през 2023 г.“, изтъкват от CMBI.
„Очакваме обемът на търговията на едро в Китай да спадне през 2023 г., като понижението ще бъде по-значително при превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ICE) в сравнение с тази година“, добавят анализаторите.
Признаците за смекчаване на търсенето на китайския пазар се появяват с отслабването на икономиката. Ръстът на продажбите на автомобили в Китай се забави през септември, докато продажбите на електромобили нараснаха с най-бавния си темп от пет месеца насам.
Представители на автомобилната индустрия прогнозират по-силен завършек на годината, тъй като потребителите се стремят да купят автомобил преди изтичането на държавните субсидии за електрически превозни средства и намаляването на данъците за превозни средства с малки двигатели.
Въпреки това анализаторите на CMBI предупредиха, че през 2023 г. ще има по-силна конкуренция в сектора на електромобилите, като казаха, че се очаква ръстът на продажбите на електромобили и хибриди на комбинирана база да падне под 50%.
„Вярваме, че може да бъде много по-трудно да се повишат цените на дребно през 2023 г. спрямо 2022 г., за да се поддържат маржовете“, добавят експертите.