Доставките на автомобили на германския концерн Volkswagen са нараснали с малко над 10% през третото тримесечие, докато проблемите в глобалната верига на доставки отшумяват. Въпреки това от началото на годината доставките на концерна се свиват с 12,9% на годишна база до малко над 6 млн. броя, съобщава Ройтерс.
Доставките на Volkswagen за септември нараснаха с 20,7 на сто, стимулирани от възстановяването в Китай, един от основните пазари на групата, където бяха разхлабени мерките за овладяване на новите коронавирусни огнища.
Производството на автомобилния производител отразява широкото възстановяване в цялата автомобилна индустрия през последните месеци спрямо първата половина на годината, засегната от проблеми с веригата на доставки заради войната в Украйна и затварянето на китайските фабрики.
Доставките на конкурента BMW за третото тримесечие остават под миналогодишните, като за септември отчетоха ръст от 6,6%. Доставките на Mercedes-Benz са се увеличили с 20% през третото тримесечие.
Като цяло доставките на Volkswagen се свиват във всеки голям регион през тази година, като в Европа понижението е най-голямо, следвана от Близкия изток и Африка.
Продажби на авотмобили на групата Volkswagen за септември 2022 г., за третото тримесечие и за първите девет месеца на годината. Източник: VW
Продажбите на групата в Китай отбелязаха най-малък спад - 7,5%, и силно възстановяване през септември с доставки с една трета над тези за същия месец на миналата година.
За септември продажбите в Западна Европа се увеличават с 20 на сто до 244 500 превозни средства спрямо 203 600 коли за същия месец на 2021 г. За Централна и Източна Европа продажбите на Volkswagen отчитат спад от 18,1% до 37 300 броя спрямо 45 500 броя година по-рано. За Северна Америка компанията записва увеличение от 19,7%, а за Южна Америка – ръст от 15,4%. Продажбите в Китай, в това число и Хонконг, нарастват с 33,7% до 301 400 броя, с което страната затвърждава позицията си на най-голям пазар за групата.
Продажби на електромобили на Volkswagen. Източник: VW
Изцяло електрическите автомобили представляват 6% от всички доставки на компанията от Волфсбург, което се равнява на общо 366 400 коли.
Около две трети продажбите (211 900 броя) на изцяло електрическите коли са направени в Европа, като останалата една трета (112 700 броя) се отнася най-вече за Китай, където Volkswagen се бори с местните конкуренти и Tesla.
За септември продажбите на електромобили на групата в Европа се увеличават с 1,6 на сто до 83 100 броя, за САЩ – с 35,8% до 12 000 броя, в Китай – със 70,8% до 49 200 броя.