Автомобилният производител Stellantis откри нов софтуерен център в Бенгалуру, Индия - неговият втори в страната, фокусиран върху технологиите, като системите за подпомагане на водача, съобщава Ройтерс.
Софтуерът се превръща във все по-важен елемент при новите автомобили и нарастващ източник на приходи за автомобилните компании, докато последните увеличават инвестициите в разработки и наемат повече специалисти, за да предложат на клиентите повече функции, движени от свързаност, данни и електронна търговия.
Stellantis се стреми да генерира 20 млрд. евро допълнителни годишни приходи до 2030 г. от своята базирана на софтуер стратегия.
Новият център в Индия ще бъде основният развоен комплекс на компанията за разработка на една от трите технологични платформи, които Stellantis ще започне да внедрява през 2024 г. - STLA SmartCockpit, с фокус върху дигиталното интегриране на превозните средства и водачите.
В центъра ще се помещават лаборатории, разработващи специфични аудио технологии, както и първокласни аудио изживявания за собствениците на превозни средства на марките на Stellantis.
Очаква се в съоръжението да работят около 500 души. Центърът ще помогне за разработването на технологии за изкуствен интелект (ИИ) и такива за подпомагане на водача (ADAS), посочват от Stellantis.
През 90-те години на миналия век Бенгалуру бързо се разраства като отговор на Индия на Силициевата долина, привличайки милиони работници и някои от най-големите ИТ компании в света. Сега градът е домакин на повече от 3500 ИТ компании и около 79 „технологични парка“.
Stellantis, четвъртият по големина производител на автомобили в света, присъства на индийския пазар със своите марки Jeep и Citroen.