Американските власти са открили деца на 13-годишна възраст, работещи в съоръжение на южнокорейска компания за автомобилни части, която доставя своите продукти на Hyundai Motor Co. и Kia Corp. Въпросната компания е глобена, както и агенцията за набиране на служители, съобщава Ройтерс.
През август властите обвиниха базираната в Александър Сити, Алабама, SL Alabama пред федералния съд в нарушаване на законите за детския труд.
Мярката срещу SL Alabama, която доставя светлини и огледала за монтажните заводи на Hyundai и Kia в южната част на САЩ, е предхождана от статия на Ройтерс, в която са документирани практики на детски труд при друг доставчик на авточасти в щата - SMART Alabama LLC, собственост на Hyundai.
Щатското министерство на труда обяви, че работници на възраст 13-15 години са били открити в завода на SL Alabama и добави, че е глобило компанията, подразделение на корейската SL Corp., с около 30 000 долара. SL Alabama се е съгласила да приложи нови програми за наблюдение и обучение, споделя федералният регулатор.
„Нашето разследване установи, че SL Alabama се занимава с потиснически детски труд“, изтъква Кенет Стриплинг, директор на отдела „Заплати и часове“ към Министерството на труда на щата Алабама.
В отделно изявление във вторник институцията заяви, че е наложила общо около 35 000 долара граждански санкции на SL Alabama и JK USA, фирма за временно наемане на работна ръка. JK USA е наела петима непълнолетни на възраст между 13 и 16 години в завода.
Отразяването на случая от Ройтерс помогна да се насочи вниманието на регулаторите към по-широката мрежа от управлявани от Южна Корея автомобилни заводи в Алабама, които произвеждат автомобилни компоненти за Hyundai и Kia.
SL Alabama заяви, че агенция за набиране на персонал е предоставила някои служители в завода, които не са били на нужната възраст, за да работят там. SL добавя, че е сътрудничила на регулаторите, прекратила е отношенията си с въпросната агенция, съгласила се е с глобите и с други коригиращи действия и е сменила президента на съоръжението.
SL „никога съзнателно не е наемал непълнолетни да работят в някое от нейните съоръжения“, изтъкват от компанията.
Регулаторите казват, че операторите на съоръженията са отговорни за нарушенията, свързани с детския труд, дори когато неоторизирани служители са привлечени от агенции за наемане на персонал.
„Работодателите са отговорни да знаят кой работи в техните съоръжения“, изтъкват от щатското министерство на труда.
Към Hyundai и Kia няма отправени обвинения за неправомерни действия по случая.