Американската компания за споделено пътуване Lyft Inc. обяви, че тества алгоритъм, който ще позволи на шофьорите в 18 американски града да виждат дестинацията и данните за плащането, преди да приемат дадена заявка, съобщава Ройтерс.
Lyft взима пример от своя по-голям конкурент Uber Technologies Inc., като подчертава усилията на компаниите от индустрията на споделеното пътуване да се справя с недостига на шофьори, за да се възползват от скока при търсенето, предизвикан от масовото завръщане на работните места след пандемията от коронавирус.
Шофьорите на Lyft ще имат достъп до подробности като крайна дестинация, очаквано разстояние и време, както и данни за тарифата, преди да приемат заявка. Компанията планира да разшири тази услуга в повече градове до края на 2022 г.
Lyft също така инвестира в тестване на филтри, които ще позволят на шофьорите да зададат предпочитан радиус на шофиране и ще им дадат възможност да изберат курс.
Шофьорите на тези компании се сблъскват с по-високите разходи за гориво и поддръжка и изискват достъп до такива подробности.
„С течение на времето ще проектираме и предварително плащане, за да включваме бонуси и стимули“, споделя президентът на Lyft Джон Зимър.
Междувременно системата за предварително заплащане на Uber предизвика критики от страна на шофьорите. Опериращият в Калифорния шофьор Джуд Улф казва, че Uber взема по-голям процент от печалбите на водачите, карайки повече хора да напуснат и принуждавайки други да пътуват на дълги разстояния, когато цените на бензина растат.
„Голяма част от този проблем може да бъде облекчен, ако нямаше изискване да приемем последните 5 от 10 пътувания, за да запазим предварителната тарифа“, споделя тя в кампания сред шофьорите на компанията, изискваща справедлив дял от приходите на Uber.
В тази връзка Lyft изтъква, че проучване сред над 1000 шофьори показва, че повече от 70% предпочитат модела на предварително заплащане пред предишните модели.