Автомобилният концерн Stellantis подписа необвързващо споразумение с GME Resources за осигуряване на доставки на никелов и кобалтов сулфат за електромобилни батерии, съобщава Ройтерс. Сделката бележи напредъка в ангажимента на производителя на Peugeot и Jeep да електрифицира своята продуктова гама и да се конкурира по-успешно с лидерите на пазара на електрически превозни средства като Tesla и BYD.
Чрез осигуряване на подобни споразумения Stellantis иска да подсигури своята верига на доставки на подобни суровини преди очаквания недостиг на метали за батерии, прогнозиран малко след средата на десетилетието.
По-рано тази година френско-италианската група подписа споразумение за доставка на литий с разработчика Vulcan Energy Resources и заяви, че ще инвестира 50 млн. евро за придобиване на 8-процентен дял в компанията. Друг голям автомобилен партньор на Vulcan е германската група Volkswagen, която сключи споразумение за доставка на литий. Договорът е с давност 5 години, като се очаква да влезе в сила от 2026 г. със старта на доставките.
Stellantis и миннодобивното дружество GME заявиха, че меморандумът „представлява първата стъпка към потенциално дългосрочно партньорство“.
Не бяха разкрити финансови подробности относно споразумението.
Очаква се бъдещите доставки на GME да бъдат осигурени от проект за добив на никел и кобалт в Западна Австралия, известен като NiWest, който се разработва в момента. Очаква се съоръжението да осигури 90 хил. тона никел и кобалт годишно.
Главният директор по доставките на Stellantis Максим Пикат каза, че осигуряването на суровини за батерии ще укрепи веригата на стойност на групата за производството на електромобили и ще подкрепи нейната цел за декарбонизация.
Stellantis, собственик на редица марки като Jeep, Peugeot, Fiat, Citroen, Maserati и Opel, обяви, че иска да увеличи дела на електромобилите в Европа до 100% до 2030 г., като за САЩ този дял трябва да достигне 50 на сто за същото време.
преди 2 години Импе , що не се обвързват с крадците на съдомиялни машини , ами с австралийците ?! Нема страшно , ще продават на необятният индийски пазар ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар